• Lisabeth

Festlokal i Blekinge/Norra Skåne - gärna egen dryck men alla förslag välkomna!!

Vet någon om det finns nån bra festlokal i Blekinge / Norra Skåne (typ från Karlskrona till Kristianstad/Åhustrakten)?

Det viktigaste är att lokalen rymmer ca 90 personer och är vacker. Finns det dessutom möjlighet att ta med egen dryck och kanske mat är det också intressant.

Alla tips är välkomna - från slott till renoverade logar/industrilokaler

Jättetacksam för svar då jag inte kan området så bra...

• Svar på tråden Festlokal i Blekinge/Norra Skåne - gärna egen dryck men alla förslag välkomna!!
  • Kajsa 19/7-03

Bubbetorps gård, strax norr om Karlskrona. Där kommer vi gifta oss och ha festen. Du hyr bara lokalen så du kan ta med egen mat och dryck.

// Kajsa

• Lisabeth

Kajsa - Har du några bilder därifrån? Hurdan är inredningen? Annan info. Hur många får plats? Har du nån kontaktdata?

Idealiskt skulle egentligen en lokal närmare Sölvesborg vara - har du några tips där också?

• Kajsa 19/7-03

Det är en gammal herrgård som ägs och sköts av kommunen. Byggnaden är helt nyrenoverad ivändigt i gammal stil. Det är två större rum med plats för ca 60 personer i varje och tre mindre rum samt en större balkong under tak. Gården ligger jättefint vid en å. Ring till K-na kommuns växel så får du numret till han som har hand om det.

Har inga tips i Sölvesborg tyvärr men ring deras turistbyrå eller kommunväxel och fråga.

• M&J

Har fått uppgift om att det ska ligga en herrgård precis på gränsen mellan Blekinge och Skåne vid Sölvesborg som heter Valje herrgård. Jag tror man får ta med sig egen dricka dit. Jag skrev precis ett inlägg för att höra om någon hört talas om denna herrgård.

• Kattennisse

Tulseboda brunn www.tulseboda.se utanför olofström är definitivt en av Blekinges absolut vackraste lokaler! Fina lokaler med gott om plats! Stort bra kök och all utrustning man behöver för en fest för upp till 150 personer.

• LindaCalle

Letar efter detsamma, så jag hoppar in här. Bor i Åhus och vill gärna ha hyfsat nära!

• LindaCalle
    Kattennisse skrev 2012-12-05 13:54:08 följande:
    Tulseboda brunn www.tulseboda.se utanför olofström är definitivt en av Blekinges absolut vackraste lokaler! Fina lokaler med gott om plats! Stort bra kök och all utrustning man behöver för en fest för upp till 150 personer.
    Åh så fint!! Ser ut att vara snordyrt dock...måste kollas upp! Även om det är lite off placerat egentligen då jag gärna vill ha vid kristianstad/åhus...dock skönt för släkten som metadels bor i sölvesborg!
  • Bella84

Hej!!
    Letar också i den trakten gärna mer kanske kring Kristianstad.

• Bella84

De finns ju en superfin bröllopsladugård vid Färlöv/Vinnö. Araslövs golfbana
    http://www.araslovgolf.se/events/events.html#  

Otroligt vacker, men enligt den kontakt jag hunnit ha med dom får man inte lov att ta med sig egen  mat/alkohol osv... :S

• LindaCalle
    Bella84 skrev 2012-12-24 20:57:10 följande:
    De finns ju en superfin bröllopsladugård vid Färlöv/Vinnö. Araslövs golfbana
    www.araslovgolf.se/events/events.html#  

Otroligt vacker, men enligt den kontakt jag hunnit ha med dom får man inte lov att ta med sig egen  mat/alkohol osv... :S
    mm, det är ju ofta så tyvärr, och det är ju där man vill spara in lite... ;)
Svar på tråden Festlokal i Blekinge/Norra Skåne - gärna egen dryck men alla förslag välkomna!!