• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Linn74

Kan man få gå på biljettsökningskurs hos dig?

Det verkar svårt att hitta riktigt bra priser när det ska åkas hem från annan stad. Multi-way kallas det visst på vissa sidor...

Pumpkin skrev 2009-02-14 11:09:37 följande:
    Shit vilka dyra flygbiljetter ni hittar tjejer
  • Pumpkin

Javisst, jag kanske ska starta en sån kurs?

Jo det är alltid dyrare att flyga till en flygplats och hem från en annan, tyvärr. Vilka datum var det ni skulle åka Linn74?

• Linn74

Har försökt hitta
    GBG-Vegas 1/8
    SFO-GBG 15/8

Kan möjligtvis skjuta på det en dag + men inte - då m2b kommer vara på kurs i Seattle i veckan...

Pumpkin skrev 2009-02-14 11:45:32 följande:
    Javisst, jag kanske ska starta en sån kurs?
    Jo det är alltid dyrare att flyga till en flygplats och hem från en annan, tyvärr. Vilka datum var det ni skulle åka Linn74?
  • Joji

Vi brukar alltid boka biljetter själva, älskar att leta fynd. Men just denna gång blev det inte så, men det kan ändras!

Ska leta flyg från Las Vegas - Hawaii och jämföra också...

• Linn74

Förresten;

Ett tips till er som ska till vegas är att INTE åka på helgen om ni har möjlighet att undvika det (vilket vi inte har med den rutt vi har planerat)! Många hotell har typ halva priset på vardagar jfrt mot helger.

• Pumpkin

Nu hittade jag lite billigare. Med en utresa den 3 augusti till Las Vegas, och en hemresa den 18 augusti från San Francisco, skulle det kosta er totalt 18308kr.

• Linn74

Ja, det verkar inte skilja så jättemycket i pris. Nåja, det är ett tag kvar tills vi kommer boka....

Har ni andra bokat redan??

Pumpkin skrev 2009-02-14 12:04:25 följande:
    Nu hittade jag lite billigare. Med en utresa den 3 augusti till Las Vegas, och en hemresa den 18 augusti från San Francisco, skulle det kosta er totalt 18308kr.
  • Joji
    Linn74 skrev 2009-02-14 14:10:30 följande:
    Ja, det verkar inte skilja så jättemycket i pris. Nåja, det är ett tag kvar tills vi kommer boka.... Har ni andra bokat redan??
    Vi ska boka senast måndag! Känns bäst att ha det gjort.
  • Joji

Nu har vi sökt flyg som galningar idag...

Det allra billigaste via Resfeber, i juli, är flyg för 32-34000.

Fast då gäller det Göteborg - San Fransisco, sen Las Vegas - Kauai, sen Kauai - Göteborg.

Kollade vad det skulle kosta om vi åkte i september, bara för skojs skull - då blev priset cirka 24000! Liiite skillnad! :-0

Svar på tråden Bila i USA