• JochD4­ever
    Äldre 4 Feb 20:39
    11600 visningar
    53 svar
    53
    11600

    Vi med TEMA Grönt/Natur!

    ÄR DET NÅGON MER SOM SKA HA GRÖNT?

    Vi ska gifta oss på landet och kommer ha festen på en loge.
    Vi kommer ha vit och grönt som färgtema.

    Det kommer bli mycket björkar och blad.
    Som placeringskort kommer vi vira vasblad runt servetten som vi skriver namnen på, vi fäter bladen med en dekorationsnål.
    På bordet kommer det vara cylindervaser med gröna blommor och mycket ljus, kanske lite ormbunkar om det ser tomt ut. Vi kommer ha vitt tyg hängande i taket.

    Jag kommer ha grön hortensia i brudbuketten.
    Ni kan titta på mina bilder.

    Fler tips behövs absolut!

  • Svar på tråden Vi med TEMA Grönt/Natur!
  • Monina­n
    Äldre 4 Feb 21:14
    #1

    Jag ska ha mkt murgröna! sedan så ska jag ha gröna servetter med tryck på.

  • Nova08
    Äldre 4 Feb 21:15
    #2

    Vi har oxå grönt och vitt som temafärger. Just i detta nu vet jag inte riktigt hur våra brodsdekorationer kommer att se ut, men som på våra inbjudningskort hade vi ett scrapbooking-papper som heter wellum (tror ja) där stod all text, det fäste vi sedan i det vita pappret och sedan rev vi två cm breda remsor som klistrades på det vita pappret, till slut hade vi ett vitt band runt om som man var tvungen att knyta upp för att kunna läsa inbjudan. En hel del jobb men det blev verkligen jättefint, tycker jag. Vi ska alltså fortsätta på det temat med rivet papper igrönt och själva namnet på det frostiga wellum-pappret som knyts samman med det vita snöret... lite svårt att förklara och jag vet inte riktigt hur jag lägger ut dem här... Inte värsta haj på datorer... hihihi.

    Björkar kommer att få pryda våra lokaler oxå.

    I brudbuketten vill jag ha vita orkideer och i allafall murgröna som oxå ska finnas på borden. Kommer du ha någon färg i brudbuketten, tror du det blir tråkigt med bara vitt och grönt? Jag har ganska svårt att bestämma mig...

  • Fenixx
    Äldre 4 Feb 21:22
    #3

    vi har grönt/vitt/brunt som färgtema(även lite guld).
    är buketten överst i mitt galleri som jag funderar på.

    våra trycksaker blir gröna med lite brunt och vitt.

  • EmMa09
    Äldre 4 Feb 22:01
    #4

    vi har oxå vitt o grönt som tema färger...bordsdekorationen kommer att bestå av små vaser med vita rosor i (kommer nog även att ha det i buketten), värmeljus och vit/gröna rosblad utspridda på en grön löpare...

  • 200908­22
    Äldre 4 Feb 22:19
    #5

    Vi ska ha vitt/grönt/silver och jag har funderat på att ha små krukor med plättar i luften på borden. Såg bilder i en bröllopstidning alldeles nyligen, plättar i luften i lite högre krukor och så hjärtan i ståltråd som var nedstuckna i krukorna. Väldigt fint! Funderar på att köpa på mig en hög blommor och ge dem lite kärlek innan bröllopet...

  • ninni8­4r
    Äldre 5 Feb 10:26
    #6

    vi ska ha vitt/grönt/brunt (lite silver möjligvis)
    ska dekorera med grenar på borden med grönmossa på, ljus i olika stl emellan dem + vita tulpaner instuckna.

  • MrsWin­dh
    Äldre 5 Feb 10:32
    #7

    Vi ska oxå ha dom färgerna, men jag tycker att det blir lite "kallt" så vi kommer blanda in en färg till. Troligen vete. Vi ska gifta oss på landet och vetefälten kommer att frodas som mest, kan bli snyggt att ta in det i de gröna och vita.

  • Monina­n
    Äldre 5 Feb 11:32
    #8

    jag vet inte vad det är för vita blommor jag vill ha i buketten. Känner inte till så många vita sorter. Men det är min m2b som ska ha hand om min bukett. Så jag får vänta tills bröllopsdagen innan jag vet vad för blommor det blir!

  • JochD4­ever
    Äldre 5 Feb 19:09
    #9

    20090822: vad menar du med plättar? Läter spännande har du ingen bild?

  • 200908­22
    Äldre 5 Feb 19:22
    #10

    Det är en jättegullig krukväxt som påminner om hjärtan på tråd. Lite fluffig liksom. Googla på "plättar i luften" och kolla bildresultatet! Har tyvärr inga bilder på de där dekorationshjärtana i ståltråd.. Om jag får för mig att pyssla lite kan jag lägga upp bilder. I väntan på det (som nog kommer ta vääldigt lång tid) så kan du bläddra i senaste numret av Bröllopsguiden, det var där jag såg det!

Svar på tråden Vi med TEMA Grönt/Natur!