• Vita kallor

Vilken bukett skulle ni välja?

Jag har 3 enkla buketter i mitt galleri, jag kommer ha en champangefärgad klänning den är rosa i galleriet och våran dotter kommer ha den rosa lilla klänningen,vilken bukett tycker ni passar bäst till det?

Vad skulle ni uppskatta att dessa buketter var och en skulle kosta? Vill ha en ganska enkel och helst under 400 kr.

• Svar på tråden Vilken bukett skulle ni välja?
  • Hemlig2009

Den rosa eller mörka. Tycker ofta vita buketter ser lite menlösa ut... Men så gillar jag färg också!

• Vita kallor

Man kanske kan blanda rosa Gerbera med någon mera vinröd Gerbera också.

Hemlig2009 skrev 2009-02-04 10:21:29 följande:
    Den rosa eller mörka. Tycker ofta vita buketter ser lite menlösa ut... Men så gillar jag färg också!
  • Hemlig2009

Ja, absolut, det vore hur fint som helst!

Vita kallor skrev 2009-02-04 10:23:17 följande:

Man kanske kan blanda rosa Gerbera med någon mera vinröd Gerbera också.
  • Vid havet

Om din dotter ska ha den rosa klänningen så tycker jag det vore läckert med en rosa bukett. Nejlikor är fina också tycker jag, och (tror jag) inte så dyra. Kanske lite olika rosa toner? Cerise, babyrosa o vitt?

Tycker vita buketter är lite tråkiga, gillar färg!

• zeddy

Alla var fina, men behöver kanske fylla ut buketten mer med andra blommor så som passionblomman skrev..

• lecaroline

jag själv funderar på den röda..

• Im yours

Jag tycker oxå att den röda är bäst, ger ett romantiskt, o behagligt varmt intryck. Så vackert till ett vinterbröllop! Blir fint även till lilla brudnäbbens klänning. Rosor är dyrare, m kanske kan du hitta andra blommor i samma vackra mörkröda färg till buketten.

Helt ot; Jag bor i Örebro.

Lycka till!

• Vita kallor

:) vi är inte från Örebro.

Im yours skrev 2009-02-04 11:55:40 följande:

Jag tycker oxå att den röda är bäst, ger ett romantiskt, o behagligt varmt intryck. Så vackert till ett vinterbröllop! Blir fint även till lilla brudnäbbens klänning. Rosor är dyrare, m kanske kan du hitta andra blommor i samma vackra mörkröda färg till buketten.Helt ot; Jag bor i Örebro.Lycka till!
  • fruktråttan

Jag älskar vitt så antingen den vita eller så den rosa.
    Får en sommrig och romantisk känsla.

Lycka till

• Lemonita

Absolut den vinröda, utan tvekan!

• Im yours
    Nej, men ni gifter er i Örebro, el?
  • Vita kallor

Jo det stämmer att vi ska gifta oss i Örebro. Varit i Rådhuset?

Im yours skrev 2009-02-05 07:35:36 följande:

Nej, men ni gifter er i Örebro, el?
  • tallolin

Hej!!

Vill ni ha en bukett under 400:- kan du tyvärr nästan utesluta rosor som är mkt dyrare. Men gerbera tror jag kanske skulle funka. Är ju dock så olika i olika städer och butiker. Förmodligen har de ett grundpris för en lösbunden bukett och sen tillkommer varje blomma+tillbehör.
    Var kanske beredd på lite mer så blir du inte besviken.

Använd Germini som är en "minigerbera". Mycket sötare och också billigare.
    Skulle ge dig ett råd om att ta med klänningen eller gå och köpa en germini och kolla färgen hemma. Finns olika rosa färger i gerbera så att du inte tycker att det skär sig till den rosa klänningen.

Jag tycker alltså den rosa...märks det...hihi..
    Och jag tycker att du bara ska hålla dig till gerbera (germini)och inte blanda in andra blommor. Jag tycker den buketten var enkel men ändå fräck och med stråna över och pärlorna i blomman.
    En duktig florist får till det så det ser bra ut.

Detta var iaf min lilla åsikt...
    Kram från mig...

• Vita kallor

Fick en prisuppgift på Gerberabuketten.

* Gerbabukett med germinia ca 350-450:-

* Rosorna Ca 650-800:-

• MissieA

Den rosa helt klart ! Då passar den till dotterns klänning med.

• nni

Inte helvitt. Gillar den rosa mycket och den vinröda. Eller kombinera rosa o vitt?

Svar på tråden Vilken bukett skulle ni välja?