• solhatten

kan inte bestämma mig ang reslängd (dottern ska stanna hemma)!

Hur resonerar ni andra som inte ska ha med era barn under bröllopsresan?
    Vår dotter kommer vara 3 år (eller 2 år och 11 månader)när vi ska åka. Det är bestämt att hon ska stanna hemma hos morfar/farfar/farmor (ja, alla slåss om att få passa henne) och vi kommer bo hos hennes morfar hela sommaren. Så att hon inte känner dem r inte problemet.

Problemet är nu att vi inte kan bestämma oss om vi ska ta en tio dagar lång eller åtta dagar lång resa.
    Ena sekunden tänker jag på att JAG kommer tycka det är jobbigt, nästa på att HON kanske kommer längta osv. Tio dara är ju ganska länge för en sådan liten plutta.

Hur har ni resonerat kring detta?

Ni som varit iväg utan barnen, hur har de reagerat när ni var bort /kom hem igen?

Så tacksam för svar!

• Svar på tråden kan inte bestämma mig ang reslängd (dottern ska stanna hemma)!
  • Villemoa

Vår dotter kommer vara 15 månader när vi åker en vecka och hon följer med. Klart hon ska med och plaska o leka i vattnet

• Vid havet

Vi kommer åka själva och vara borta i 8 dagar. Nu är våra barn större, 7 och 8,5 men jag tycker absolut du/ni ska åka! Hon kommer inte att lida alls utan säkert ha jätteroligt.
    Våra barn är ofta hos sina mor/farföräldrar en vecka eller så och det är som semester för dem. Blir bortskämda till tusen, med tid, kärlek och glass . Och vill inte åka hem igen...

Du är inte en dålig mamma för att du åker (eller vill åka själv på din bröllopsresa)!

• Lemonita

Vi tar med lillan och gifter oss i sommar och har samtidigt smekmånad. Hi hi, ja smekmånaden lär bli med en massa plask i poolen med henne. MEN hon är bara 1½ år, vet inte hur det kommer kännas sen när hon blir större men nu kan vi inte lämna henne. Skulle bara längta....

• 090208

Precis!!

Man ar inte bara mamma, man ar en manniska som har barn. Jag menar, ibland maste du ju fa vara nygift och gosig.
    Visst ar barnen prioritet och valdigt viktiga for oss, men om det inte gar nagon nod pa dom sa kan man med gott samvete aka. Bara fa vara fru ett tag... Nice...
    Vid havet skrev 2009-02-04 11:29:34 följande:

Du är inte en dålig mamma för att du åker (eller vill åka själv på din bröllopsresa)!
  • Tokstolla

Jag har inga barn ännu, men min pappa turnerade runt halva världen när jag var liten (musiker) och kunde vara borta i flera månader- någon enstaka gång följde mamma med och jag hade på sätt och vis som roligast då. Alla var så orolig att jag skulle sakna dem båda att man ordnade alla möjliga aktiviteter och go mat som jag tyckte om... tja, man blir mer bortskämd än vanligt. Hon kommer att ha det bra och det blir ingen skillnad på 8 eller 10 dagar för henne- det är de första dagarna innan man vant sig som man tycker det känns konstigt- man är så anpassningsbar som barn

• 090208

Jag tror faktiskt det ar bra om man blir "lamnad" da och da, blir man inte lite tuffare da..?

• Villemoa

Absolut, men kanske inte när man är väldigt liten. Skulle vår dotter varit några fler år när vi åker iväg så hade hon nog fått stanna hemma hos mormor & morfar.

Och TS, självklart är du INTE en dålig mamma om du vill åka själv på din bröllopsresa!!

090208 skrev 2009-02-04 16:59:19 följande:
    Jag tror faktiskt det ar bra om man blir "lamnad" da och da, blir man inte lite tuffare da..?
  • novia72

En vecka både för er & henne! OM NI aldrig varit borta från varandra... ("träna" att vara ifrån varandra en helg, innan!!!)

• Tooticki

Jag tycker att ni ska boka 10 dagar och njuta av varandra och av att vara nygifta. Er dotter kommer att ha det underbart hemma, bli bortklemad och uppassad. Och sen när ni kommer hem kommer ni vara utvilade och engagerade föräldrar som är glada att ni fick lite tid för er själva.

Jag tror att du/ni kommer sakna henne mer än vad hon saknar er, barn lever mer i nuet. Mina föräldrar lämnade mig en vecka hos morföräldrarna när jag var drygt två år och jag grät inte på hela veckan förrän det var dags att hämta dem på flygplatsen och då var det för att jag blivit sjuk.

• solhatten

Tack för alla svar!

Först vill jag bara skriva varför vi INTE tar med henne. Vi åker nämligen på en dykresa vilket inte lämpar sig för barn.

Vi bokade 8dagars resan. resonerade så att hellre att man åker hem och känner - ÅH tänk om vi hade fårr stanna två dagar till! (och kanske återvänder en vacker dag) än att de sista två dagaran bara vilje hem till lilla skruttan.

• snaily
    solhatten skrev 2009-02-04 19:00:53 följande:
    Tack för alla svar!Först vill jag bara skriva varför vi INTE tar med henne. Vi åker nämligen på en dykresa vilket inte lämpar sig för barn.Vi bokade 8dagars resan. resonerade så att hellre att man åker hem och känner - ÅH tänk om vi hade fårr stanna två dagar till! (och kanske återvänder en vacker dag) än att de sista två dagaran bara vilje hem till lilla skruttan.
    Vad blev det för resmål till slut? *nyfiken och avis*
  • carolaj83

jag o min sambo var i new york i sep utan barn, eller minsta var ju i magen ...men sonen nästan 2 år hade först mormor hemma i 3 dagar o sen bodde han hos farmor i 3 dagar...

o resultatet blev sådär, jag kunde inte riktigt slappna av, restiden blev för kort, han inte med allt vi ville, sista 2 dagarna var en plåga då vi längtade enormt

sista dagen när vi satt på resturang o åt middag kom de förbi en kille i vår sons ålder med sin pappa, slutade med att jag o sambon satt o tokgrät på resturangen...

ALDRIG MER UTAN BARN

• carolaj83

däremot har vi ju självklart barnvakter till våra barn nån helg då o då, men de e ju skilnad när dom är lite närmare o inte på andra sidan jorden

Svar på tråden kan inte bestämma mig ang reslängd (dottern ska stanna hemma)!