• Ringmar Robért

vad får barnen?

jag har 2 barn som heter mitt efternamn och pappans efternamn som mellan namn alltså mit ex... nu ska jag gifta mig och tänkte kolla vad som händer om jag tar min nyas efternamn vad får barnen???

• Svar på tråden vad får barnen?
  • Lycklig2009

dina barn har kvar sitt - vill du byta på dom måste pappan till dom skriva under på att ändra deras efternamn

• Ringmar Robért

oki men dom har kvar det efternamnet fast ingen har det???alltså jag menar det är bara mina barn som kommer heta det i familjen=)

Lycklig2009 skrev 2009-02-03 06:49:30 följande:
    dina barn har kvar sitt - vill du byta på dom måste pappan till dom skriva under på att ändra deras efternamn
  • Lycklig2009

jajamen ändrar man inte deras så kommer de ha kvar sina..

• Ringmar Robért

jaha oki är det svårt att ändra barnens efternamn då? och kostar det pengar? tack för svaret jättesnällt=)

Lycklig2009 skrev 2009-02-03 06:53:49 följande:
    jajamen ändrar man inte deras så kommer de ha kvar sina..
  • Lycklig2009

nej svårt ar det inte.. bara skriva i en blankett, men sen är ju kruxet just om din x vill att dina barn ska heta lika som din nyblivna eller inte.. har ni gemensam vårdnad så måste han med skriva under.. kostar ingenting ;)

• Ringmar Robért

ok ja vi får väl se vad han tycker...tack så mycket för svarena på allting=)

Lycklig2009 skrev 2009-02-03 06:57:58 följande:
    nej svårt ar det inte.. bara skriva i en blankett, men sen är ju kruxet just om din x vill att dina barn ska heta lika som din nyblivna eller inte.. har ni gemensam vårdnad så måste han med skriva under.. kostar ingenting ;)
  • Lycklig2009

så lite så =) har ett barn sen tidigare själv.. som heter både mitt o xets.. hon behåller det, lillkillen heter som ja - min blivande som ville de o ja behåller mitt eget ja med =) så det kommer stå lika på dörren nu som innan med våra namn..

Svar på tråden vad får barnen?