• lussebulle

Ska man ha speciell mat till barn på bröllop?

Vi ska ha enkel mottagning efter vigseln med smörgåstårta och tårta. Det blir antagligen ca 10-15 barn också och kan tänka mig att de inte gillar smörgåstårta så mycket. Ska man fixa nån "barn mat" typ varmkorv och bröd eller är det för banalt att bjuda på??? Nått annat förslag på enkel barn/ungdomsmat.

• Svar på tråden Ska man ha speciell mat till barn på bröllop?
  • 040409

vi har fin 2rätters middag, och barnen kommer då få hamburgare o pommes istället för vår skaldjursförrätt och pepparstekta oxfilé.. tror det är bäst att ha nått eget för barnen, dumt att lägga massa pengar på nån fancy mat när de inte äter det ändå!

• matildaochniklas

Jag har jobbat på en hel del dop där det också är vanligt med smörgåstårta.
    Den "barnmaten" jag har sett är korv med bröd, pannkaka el plättar, smörgåsar och frukt, pizzabullar eller typ risifrutti..

• didis

Vi kör ingen speciell barnmat - de föräldrar som vet om att deras barn är kinkiga med maten proppar nog i dem en korv innan i så fall

Blir tråkigt med olika sorters mat tycker jag, speciellt när barnmaten så tydligt är "lågbudget" som korv eller hamburrgare. Möjligen att barn upp till 3-4 års ålder accepterar det men är de äldre tycker de antagligen det är "fuskigt" att de skall äta vardagsmat när alla andra får festmat. Som att ge vegetarianerna en prefabricerad microvärmd grönsaksbiff ungefär.

Smörgåstårta har vi för övrigt haft på barnkalas - alla ungar åt med god aptit då ialla fall

• Luucie

Det här ämnet har dykt upp på BT förut och jag tycker mig övervägande ha sett att folk tycker barnen ska få samma mat som de vuxna.
    Jag tror precis som didis att äldre barn tycker att det är tråkig med "vanlig" mat. Kan ju vara lite känsligt också att "särbehandlas" när man vill vara som de stora.

Sen är ju smörgåstårta något som de allra flesta tycker om

• MV85

Vet man att det är några barn som inte äter smörgåstårta kan man ju göra landgång till dem... Det gjordes alltid till mig och min kusin när vi var små o inte ville ha smörgåstårta..

• F A M E

Vi kommer nog att ha de, men vi kör med buffé. Känns bäst att kunna ge alla någonting att äta på denna dag. Dock så tänkte vi fest till dem lite så de inte ser så tråkigt.

Ex köttbullar på tandpetare osv

• Tess80

Vi kommer att ha samma mat till vuxna som till barnen. Men det minsta barnet är 5 år (det är vår son he he) och han äter det som serveras, precis som dom större barnen

• MulleNuh

Vi kommer ha en barnmeny.. Jag VET att tex min son inte kommer äta det vi äter.. Och det känns onödigt dyrt att släga ut flera 100 på nåt man vet kommer hamna i papperskorgen iaf.

• Soon and very soon

tycker att barnen får äta det som serveras! finns alltid nått! o min dotter skulle nog hellre vilja ha oxfilé än hamburgare tex.

• lussebulle

Ja, då får nog barnen nöja sig med det som finns. Tack för hjälpen!

Svar på tråden Ska man ha speciell mat till barn på bröllop?