• Nässla

Liggande sidor i Word??

Hej!!

Vi tänkte göra våra vigsel och festprogram själva och nu undrar jag följande: Kan man göra liggande sidor i Word?? Hoppas att ni förstår hur jag menar. Tanken är att vi ska kunna skriva programmen på liggande sidor och vika på mitten så vi får ett litet häfte i halv a4 storlek..Går det? Och isåfall, hur gör jag??

• Svar på tråden Liggande sidor i Word??
  • Isolde

Visst går det. Gå till Utskriftsformat (heter det på min mac -- kan heta annat i pc) under arkivmenyn och välj liggande A4. Klicka OK.

Sedan gör du två spalter i det liggande dokumentet -- det finns en "spaltknapp" i verktygsfältet över dokumtentet.

• Ejnie

Absolut!
    Gå på Utskriftsformat och ändra från stående till liggande...

• serendipity

Gå till File/Page Setup välj fliken Paper Size. Där kan du välja Orientation, talandscape så får du en liggande A4.
    Lycka till!

• Fideli

Japp det går:
    Gå in under File/Page setup och välj fliken Paper Size. Där kan du välja orientering på pappret, "Portrait" eller "Landscape".

Hoppas det funkar!
    /F

• ulda

Det kan också vara bra att på samma ställe sätta så att sidan är 1 sida för hela dokumentet (såvida du bara har en sida i hela dokumentet).

• Nässla

Ulda, hur menar du och hur gör jag??

• Evangeline

Åsså jag då som inte heller är så haj på detta.... *L*
    Om jag vill att det, när jag viker ihop det så det blir dubbelt, är i format A5 så måste det ju vara dubbelt så stort från början eller hur? Vad ska jag välja för format då?
    *svårt*
    Tur att ni finns flickor (å pöjkar)

• Isolde

A5 är halvt A4! Så formatet du ska välja är A4!

• Evangeline

Tackar för tipsen! jag ska sätta mig och pula lite tror jag..... *L*

• Coccinelle

Hej!

Lattast att jobba med ar nog powerpoint om ni har tillgang till det, kan man battre leka med bilder etc. ocksa ar det mycket lattare att fa en schysst layout.

Jag gor ocksa "haften" som jag printar ut pa A4 papper pa bada sidorna, sager man recto/verso? Det var lite knoligt att fa till det men nu har jag en mall och det funkar.
    Mitt tips ar att mata noggrant fran borjan annars blir det manga timmars onodigt arbete pa slutet.... Tank pa att ta till marginal i mitten om ni ska binda eller perforera haftet!

Et voilà!

Svar på tråden Liggande sidor i Word??