Inlägg från: Stjärnis |Visa alla inlägg
  • Stjärnis

    Underbara Göteborgsfruar - Del 7

    Nu är det dags för mig att göra ett återinträde i tråden! Jag har saknat er! Tyvärr har jag inte orkat titta in till er tidigare... På vår bröllopsresa blev jag gravid men fick tyvärr missfall (vecka 8) i september vilket jag tog väldigt hårt. Det var för jäkligt, rent ut sagt! Så som jag mådde då orkade jag inte gå in i vår tråd, eftersom det var flera gravida i tråden. Jag klarade det helt enkelt inte utan blev bara ledsen. Därför har jag hållit mig undan men jag har tänkt på er ofta...

    Nu hade vi tur och blev gravida på första försöket igen men jag kunde inte riktigt glädjas av graviditeten i början utan var ständigt orolig. Det tog mycket energi och jag sov jämnt. Jag ville bara att tiden skulle gå. Nu mår jag mycket bättre och har vågat inse att vi faktiskt väntar en liten knodd i månadskiftet juni/juli och är överlycklig över detta!

    Jag förstår att jag har missat massor i tråden. Å jag har förstått att det är flera av er som har gift er,( Aybee) blivit gravida och fått era små bebisar! Stort grattis till er alla!

    Jag hoppas kunna ta en fika med er nästa gång jag kommer till Gbg.

    STOR KRAM från Stjärnis

  • Stjärnis

    Tack allihop för ert härliga välkomnade!

    Som det ser ut nu är planerna att jag ska åka ner till Gbg fredagen 20/3. Jag ska på kurs med jobbet. Eventuellt kommer jag att stanna över natt. Då kanske vi kan ta en fika på fredagseftermiddagen/kvällen eller lördag förmiddag. Vi får höras om det längre fram. Det är ju en hel månad kvar tills dess

    31 maj 2008: Oj, vad effektiv du har varit.. Lite avis att du redan gjort ditt. Vi håller på för fullt med storstädning men det är så trist Sedan hade jag tänkt baka muffins med hallon, vit choklad och valnötter *mums*

  • Stjärnis

    Tack för alla gratulationer!

    MalinLars: Grattis till husköpet!

    Det verkar som om det är många som har köpt hus efter giftermålet Vi letar vi också men hittar inget intressant. Vi får väl se när drömhuset dyker upp..

    Å så var det ju det här med ett bröllop i Kungahuset. Snacka om ett stort arrangemang. Vilken press, att allt måste bli perfekt! Det kommer ju vara en enorm bevakning på själva bröllopet. Vet faktiskt inte om jag skulle vilja byta..

    Jag vill också komma på brunch. Jag blir så avundsjuk. Just den helgen är vi i Norge och hälsar på en kompis.

  • Stjärnis

    Hej tjejer!

    Låter som ni hade en riktigt härlig shoppingdag på Gekås! Önskar att jag hade kunnat hänga på.

    Vi planerar in en shoppingsresa dit i april. Alla helger i mars är redan inbokade, bland annat av en helg i Götet.. Allt kul har alltid en tendens att klumpa ihop sig till vissa månader. Tänk om det kunde vara mer jämnt fördelat över månaderna

    I fredags fick jag hjärtsnörp. Jag har haft en väldigt aktiv liten bebis i magen, en akrobat som håller igång rejält. I torsdags kände jag helt plötsligt ingenting. Det var helt stilla.. När jag fortfarande inte känt några sparkar i fredags morse ringde jag MVC. Jag hade hoppats att BM skulle lugna mig med att de kan ha mer aktiva och lugna perioder. Istället skrämde hon upp mig och tyckte att jag skulle ringa antenatalmottagningen för ett ultraljud. Väl på plats på antenatalmottagningen fick vi träffa en helt underbar läkare som förklarade att jag hade moderkakan i framvägg vilket kan dämpa sparkarna något. Dessutom trodde hon att bebisen tidigare hade legat på tvärsen och det var därför som jag kände sparkarna mer tydligt förrut. Det blir jun trängre för bebisen då. Under ultraljudet låg den på sidan och sparkade hur mycket som helst och jag kände ingenting. Då hade den betydligt mer plats innan den "tog i" livmodern. Vilken lättnad! Man får inte skrämma mamma och pappa så! Nu är akrobaten tillbaka i alla fall för i morse klockan sju tyckte han/hon inte att jag skulle sova mer utan det var full rulle i magen Det var bara att kliva upp och njta av en långfrukost till starten av Vasaloppet.

    Amor: Jag går snart in i vecka 24. Vilken vecka är du i?

    Hoppas att ni har en bra helg allihop!

    KRAM

  • Stjärnis

    Hej tjejer!

    Åh, jag hade så gärna velat följa med på söndag. Hade varit så kul att få träffa er igen men fredagen den 20:e mars är jag i Göteborg på kurs. Kanske kan ta en fika då?

    I eftermiddag åker vi till Norge, till Fredrikstad, där min kompis bor och imorgon åker vi till Oslo. Det ska bli spännande för jag har faktiskt inte varit i Oslo tidigare.

    Barba: När har du BF?

  • Stjärnis

    Hejsan tjejer!

    Nu är det en ny arbetsvecka igen då, efter en helt underbar men intensiv helg hos vänner i Norge. Vi hann med besök både i Fredrikstad, Olso och Halden. Det är så härligt att få komma iväg en weekend så där. MEN vad dyrt det är i Norge, gör ju ett riktigt stort hål i kassan

    Låter som om ni hade en härlig brunch! Önskar jag kunde hänga på och fika på onsdag men det är ju lite långt att åka för en fika

    Barba: Vi har BF den 30/6, så jag är just nu i v 25. Min man fyller år dagen innan BF och vår ett åriga bröllopsdag är den 5/7 så kanske får min man en väldigt fin födelsedagspresent eller så får vi kanske fira ett årig bröllopsdag på BB

  • Stjärnis

    Hej tjejer!

    Grund: Jag håller tummarna så hårt att de blir blå för din skull. Hoppas att det ordnar sig! *kram*

    Amor: Jag säger som Astriden, du borde ta det lugnt och sova mycket Inte långt kvar nu! *spännande* Har du någon känsla för vad det är, tjej/kille, eller vet du det rent av? Vi funderar också på att köpa en videokamera. Vart köpte ni er?

    Aybee: Det låter som om ni har haft det riktigt bra..

    Astriden: Härligt med familjemys!

    MrsD: Nej, jag har ingen blogg. Har t.om. svårt att få tiden att räcka till, till FB mellan varven, så det känns som en blogg tar för mycket tid och kraft

    31maj: Åh, det är så spännande att göra om lite hemma. Vad kul att dte blev bra!

    Idag blir det nog en lugn söndag för vår del. Igår var det full rulle med städ, tvätt och födelsedagskalas på kvällen. På torsdag bär det iväg till Götet. Ni, som vill och kan. Det vore kul att ses för en fika, kanske fredag eftermiddag?

  • Stjärnis

    Hej tjejer! Kikar in en snabbis på lunchen.

    Vilken underbar vårdag! Idag såg jag inte mindre än tre vårfåglar för första gången på väg till jobbet, en lärka, ngr tranor och tofsvipor. Våren är på ingående! Jippie

    Tjejer, jag har ju pratat om att jag skall ner till Gbg till helgen och undrat om någon vill träffas för en fika men nu har det kört ihop sig på fredag. En kompis skall ner till Skåne på lördagen, så jag skulle gärna vilja träffa henne på fredagen innan hon åker. Jag vill ju hinna träffa så många som möjligt när jag är nere. Är det någon som vill luncha på lördag? Typ vid 12, 13:00 tiden. Hojta till!

    Lunch 21/3:
    Stjärnis

  • Stjärnis

    Hej tjejer!

    31Maj: Jag har spanat in din blogg och A är verkligen bedårande söt! Nu längtar jag ännu mer efter vår kotte

    Amor: Hur mår du? Jobar du ännu eller har du gått hem på föräldraledighet?

    Astriden: Njut av att vara hemma! Är det lika fint väder däruppe? Saknar vårarna där uppe.. Pluggade ju i Ume *nostalgisk*

    Aybee: Välkommen hem! Jag blir lite avundsjuk Jag vill också vara ledig och njuta av den första vårsolen.

    Grund: Jag håller tummarna att ni får positiv information på mötet. Du får meddela oss så fort du vet något nytt!

    Vad kul att det är några som kan luncha på lördag, ska bli så kul att se er igen!!

    Tjejer, jag måste berätta vad som hände igår kväll. Jag och några vänner ute på en kvällspromenad som utevcklades till ett dramatiskt äventyr. Vi mötte en narkotikapåverkad man (troligtvis av GHB) som gick mitt i vägen, rakt ut i trafiken. När han var mitt i vägen, tappade han medvetandet och föll ihop. Vi sprang naturligtvis fram till honom för att kolla läget och de andra försökte få bilarna att bli uppmärksamma på att han låg i vägen.. Efter att han varit borta (medvetslös)i typ en minut, reste han sig helt plötsligt upp och började springa därifrån. Han höll på att bli påkörd flera gånger. Han satte sig på motorhuven på en bil och sprang rätt över huven på en annan. Vi föröskte ju springa efter för att se vart han tog vägen, samtidigt som jag hade kontakt med polisen. När polisen äntligen kom sprang han iväg efter att ha försökt göra inbrott i en bil. Jag hoppas att de fick tag i honom. Det kunde ha gått riktigt illa både för honom själv och för andra.. *ryser*

  • Stjärnis

    Hej tjejer! Kikar in en snabbis på jobbet. Har fullt upp här inför uppstarten av vår nya verksamhet den 1 april... Tänkte bara kolla om klockan 14:00 blir en bra tid på lördag? Ska vi ses vid märren? Jag kan klockan 13:00 också om det passar er bättre. Eftersom jag inte vet hur tillgången till dator ser ut ikväll och imorgon, så inboxar jag mitt mobilnr till er, Grund och Aybee.

    MrsD: Vad synd att du inte kan! Ska bli kul att kunna följa din blogg

    Grund: Hoppas att ni inte behöver vänta för länge på besked! Min svåger fick gå och vänta i sex veckor och det var tortyr, enligt honom. Han tyckte att det var värre att inte veta än att få ett negativt besked.

    Kram på er, tjejer!

  • Stjärnis

    Hej tjejer!

    Hjälp vad tiden går fort.. Redan gått en vecka sedan jag var inne sist.

    Grund och Aybee: Tack för senast! Det var superkul att träffa er igen. Jag blev nästan lite tårögd på tåget hem (jag hann med det )att jag flyttade från ett så härligt och trevligt gäng, som vi fd. göteborgsbrudar numer fruar är..

    Barba: vad kul att du har känt de första sparkarna och köpt barnvagn. Vi MÅSTE ta tag i det nu utifall det är leveranstid på dem. Vi skall försöka åka till babyproffsen i helgen.

    Grund: Grattis i efterskott vännen! Hoppas du hade en riktigt bra dag?!

    Amor: Oj, vad imponerad jag är av dig, att du håller igång in i det sista med jobb, after work och grejer! Jag tror att jag kommer spendera den sista tiden liggandes i soffan och äta chokladpraliner

    Astriden: Välkommen hem igen!

    MalinLars: Vad spännande med en nära förestående flytt!

    Maj: Är det babysim du har varit på?

    29 mars
    30 mars
    31 mars tjej/Grund
    1 april
    2 april
    3 april kommer det en liten tjej/ Barba
    4 april tjej/Maj
    5 april tjej/Astriden
    6 april kommer det en liten kille /Barba
    7 april tjej/MalinLars
    8 april tjej/ Stjärnis (jag hörde att du hade en typisk tjejmage, precis som jag så jag får gissa på det )
    9 april
    10 april (Grunds 2:a val )
    11 april
    12 april

  • Stjärnis

    MrsD: Det är så mycket att hålla ordning på när det gäller fisk. Vi trodde att vi var miljövänliga när vi handlade odlad lax som rekommenderas på fisklistan men sedan fick vi ju se dokumentären som gick för ett tag sedan. Usch, det är så lätt att bli lurad som konsument! Just det, min marinbiologvän som vi pratat om tidigare har nyligen börjat som doktorand på Kristineberg. Har du några kurser där nu?

  • Stjärnis

    Hej tjejer!

    Nu har jag läst ikapp allt jag missat. Det var en del..

    Amor: Vad skönt att allt var bra med bebisen. 3700 gram är inte så mycket. Sedanu ppskattar de ofta vikten i överkant uppåt. Jag hade en vän vars bebis uppskattades till 5500 gram. Eftersom bebisen var så stor så blev hon igångsatt men när hon kom ut vägde hon 4500 gram.

    31maj: Vad duktig du är! Jag förstår inte hur du hinner allt som småbarnsmamma. Du är min idol. Sådan mamma vill jag också vara

    Grund: Grattis! Vad roligt att höra att det löste sig med jobbet!

    Barba: Här är en till som skall till Ullared imorgon (lördag) med make och mina föräldrar. Vi kanske ses i bebishyllan Vi tänkte köpa på oss en del där..

    Några tips från er med småttingar vad man skall satsa på att köpa där?

    Astriden: Såg bilder på A på Facebook. Himmel vad söt han är!

    Aybee: Löste det sig med den lilla fadäsen (hålet) i hallen?

    MrsD: Nu kommer jag inte ihåg vad hennes handledare heter men jag träffar henne i påsk så då kan jag fråga..

  • Stjärnis

    Astriden: Grattis! Har du blivit uppvkatad? Några planer för dagen

  • Stjärnis

    Ser att det är fler som har fått sms Jag fick ståpäls över hela kroppen. STORT GRATTIS till Veronica och Jonas!!

    Nu ska jag försöka läsa ikapp lite..

  • Stjärnis

    Grund: Såg att du prickade in rätt datum för Amors lille pojks födelse. Well done

    Barba: Härliga nyheter att allt såg bra ut på UL. Visst blir det mer verkligt när man får kika in hos den lille/lilla. Jag ville inte att de skulle stänga av skärmen
    Vi hittade en hel del i bebishyllan bland annat madrass till spjälsängen, täcke, kudde till sängen och vagnen, plastad frotte, badbalja, lite kläder osv. Nu är det inte så mycket kvar att införskaffa.

    En fråga till er med barn. Har ni burit era små i sjalar eller sele? Är det något ni rekommenderar att införskaffa, eller är det något man inte använder så ofta? Vilken sort rekommenderar ni isf?

  • Stjärnis

    31 maj: Bra tips! Jag ska fråga runt bland mina vänner.. Jag har frågat min syster om hon använde sele men hon använde aldrig någon. Sjal, känns lite mer ostabilt på något sätt även om alla säger att det är mer ergonomiskt att bära dem i sjal.

    Glömde önska er alla en riktigt glad påsk! Passa på att frossa i god mat och påskgodis. Det ska iaf jag göra Nu ska jag ut till vår uteplats och rensa lite rabbatter innan det bär iväg till svärisarna på påsklunch och till föräldrarna på påsksupé.

  • Stjärnis

    Amor: STORT GRATTIS till ert lilla pyre! Jag säger som Grund.. Inte ska du ha dåligt samvete över det här med amningen!!

  • Stjärnis

    Hur mår alla ni andra förresten! Jag hoppas att ni har haft en fantastisk påsk i vårvädret?! Jag mår bara prima, lite trött men det beror nog på att jag går upp klockan 5:00 på dagarna. Idag var jag hos BM, allt såg bra ut. Jag var medelmåttig på allt, både med viktuppgång och symfusmått. Hjärtslagen var först 138 och sedan 149.. Inga ledtrådar om könet där.

  • Stjärnis

    Aybee: Vad tråkigt att höra om din pappa! Det är så trist med dessa tuffa tider som råder. Måtte det vända snart!

    Amor: Jag är i vecka 30. Just nu har jag nedräkning tills jag går på semester, sex veckor kvar!

    Det är mycket renoveringar på gång i tråden, både i lägenheter, hus och stugor Själva håller vi fortfarande på och letar hus men det går trögt. Det kommer inte ut några hus just nu.. Vi sitter inte i sjön eftersom vi bor i ett radhus med uteplats på fram och baksida men vi längtar efter "vårt" hus.

    Vad händer i helgen då, tjejer? Själv är jag gräsänkling. P ska iväg på grabbhelg, så ikväll blir det kanske en bio. Imorgon skulle de kvarlämnande gräsänklingarna hitta på något och på söndag kommer en kompis som är hemma i stan över helgen.

    Stor kram till er alla!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 7