• Lööve

Infobladet till inbjudan

Vi tänkte skicka med ett informationsblad i samband med inbjudan.
    Där tänkte vi skriva lite praktisk information om hur man smidigaste tar sig till vigselplatsen/lokalen.

Är det ofint eller tom strikt förbjudet att nämna bröllopsgåvor?
    Vi önskar oss lite extra pengar till vår bröllopsresa, där vi även ska ha en andra ceremoni för mannens familj.
    Har fått hjälp med ett rim för detta..

Hur gör ni ang bröllopsgåvorna?
    Nämner ni det någonstans??

Eller kan man skicka ut infobladet efter erhållet svar, och då med bättre samvete skriva i önskemål om ev bröllopsgåvor?

• Svar på tråden Infobladet till inbjudan
  • bongen80

läste nån tråd (kommer inte ihåg vilken) de hade samma ide o hade skrivit JÄTTEFINT verkligen om att de inte ville/behövde presenter, men att om nån ändå ville ge något vore ett bidrag till resa önskvärt. hennes familj hade tagit väldigt illa vid sig o tyckte det var tiggeri......

personligen tyckte jag deras info var jättefin o som gäst hade jag blivit glad om jag fick reda på exakt vad brudparet önskade sig....vem ha egentligen nytta av 7 karaffer o 11 brödrostar???

• JustMeAndMyLove

Jag tycker inte det är ofint, hade som gäst blivit lättad över att inte behöva komma på något själv. Men det är många här på BT som rasar vid tanken och tycker det är ofint.
    Det är nog upp till var och än att bestämma vad de själva anser om saken :)

• annape84

Nej vad tråkigt!

Vi har skrivit på vår hemsida att vi önskar oss ett bidrag till vår smekmånad.. jag tycker inte det är fräckt eller tiggeri..
    Har man bott ihop i många år så har man de mesta och en resa önsakar sig de flesta..
    Varför inte stötta brudparet i deras önskan?

De som inte vill göra det, gör ju troligtvis inte det ändå =)

• Fenixx
    annape84 skrev 2009-02-01 23:12:24 följande:
    Nej vad tråkigt!Vi har skrivit på vår hemsida att vi önskar oss ett bidrag till vår smekmånad.. jag tycker inte det är fräckt eller tiggeri.. Har man bott ihop i många år så har man de mesta och en resa önsakar sig de flesta..Varför inte stötta brudparet i deras önskan?De som inte vill göra det, gör ju troligtvis inte det ändå =)
    ja jag tycker också man ska stötta brudparet i deras önskan. vi kommer ha det så och det får folk acceptera.
    har varit på andras som haft så med... är det deras önskan så var det ju det dem fick.
  • Lööve

Hade ni skickat med infobrevet med praktiskt information samt önskemål om ev bröllopsgåvor med inbjudan eller erhållet svar?

• Hemlig2009

Vi skickade dem med inbjudan (idag! ).

• JustMeAndMyLove

Iiih, va roligt!
    Längtar tills våra bröllopsplaner tar fart igen! (blev lite ekonomiproblem så vi väntar med den stora dagen)

Vi kommer nog skicka med infoblad med inbjudan och med någon rad om att vi helst önskar oss sponsring till bröllopsresan.

:)

Hemlig2009 skrev 2009-02-02 08:25:07 följande:
    Vi skickade dem med inbjudan (idag! ).
  • MulleNuh

Vi skrev att vi inte ville ha presenter utan isf hellre ett litet bidrag till fickpengar till resan. Detta stod på vår bröllopssida som vi skrivit ut adressen til på inbjudan.
    Himla smidigt faktiskt att kunna skriva all info där..

Ja ts jag tycker ni ska skriva som du undrade. Absolut inget fel i det.. På bt brukar folk storma för lite vad som helst..

• bongen80

kör hårt säger jag! det finns alltid surpruppar...det finns väl inge bättre än att veta exakt vad folk önskar sig...jag skulle inte vilja ge bort något som mottagaren ställer in i ett skåp o aldrig använder.

GO CASH! eller presentkort

Svar på tråden Infobladet till inbjudan