Inlägg från: Blomsterbrud 2008 |Visa alla inlägg
  • Blomsterbrud 2008

    Bröllop i Norrköping 2009

    hej hej
    Får man va med!??

    Vi gifter oss den 4 juli i min mammas rosenträdgård i Norrköping. Festen har vi på Aborreberg.

    Barberar'n verkar poppis -jag har pratat med Niklas och ska dit på klippning, då jag är på besök i Norrköping om ett par veckor. Hoppas han är duktig!

    Denna vecka har jag fått lite gjort äntligen! Bokat vigselförättare, bokat buss som ska köra gästerna till och från vigseln, bokat möte med Fotografica och med Jocke som ska fixa cateringmaten, bokat Niklas på Barberar'n m.m.

    Blommor då???! Är det något ställe som rekommenderas? behöver inte vara fancy -ska ha det enkelt. Måste spara lite nu. Hade glömt min ring i budgeten! *suck* Och det drar i väg helt plötsligt inser jag! Vi skulle gift oss förra sommaren (men fick en höstbebis i stället )och allt har gått upp sen dess...

  • Blomsterbrud 2008
    MaoMi skrev 2009-03-06 19:23:51 följande:
    Blomsterbrud 2008 - vi ska också gifta oss 4/7!!!Hehe...tror att det var ni som hade en preliminärbokning på fotografica som vi ville ha.
    Jo det stämmer! Vi har prel.bokat dom, ska dit och träffa dom nästa lördag, och jag tror att vi kommer att boka dom (mellan ca kl 13 och 16). Sorry...
  • Blomsterbrud 2008
    MaoMi skrev 2009-03-09 22:32:30 följande:
    Jag har varit och pratat med dem på Blomsterhuset och Hummelgrens, båda hade ungefär samma prisbild och jag fick ett mycket gott bemötande av båda! Hur ska man kunna välja här?
    Vad ska du ha för bukett? Och hur ser prisbilden ut om man får fråga? har lite dålig koll! Men det beror så klart på vad man ska ha! Jag ska ha cerisa rosor och prästkragar.
  • Blomsterbrud 2008
    MilosMamma skrev 2009-03-11 09:01:54 följande:
    som sagtLena på blomsterhuset är riktigt proffitionell, sjukt duktig.
    Var ligger Blomsterhuset?
  • Blomsterbrud 2008
    MaoMi skrev 2009-03-11 22:37:07 följande:
    Blomsterbrud 2008 skrev 2009-03-10 22:26:14 följande:Titta i mitt bildgalleri, har lagt upp en bild på en grön och vit bukett som är i stil med så jag vill ha. Fast jag ska även ha lila i buketten, lila Limonium istället för brudslöjan och sannolikt även några lila prärieklockor! Ungefärligt pris hamnar för en sån bukett på 1500:- enligt Blomsterhuset och Hummelgrens.Blomsterhuset ligger på DeGeersgatan, åker in vid Statoil efter Eneby centrum och sen är det på höger sida! Lätt att hitta dit och väl värt ett besök, mycket trevlig affär! :)
    ok, tack!
    Ditt bilgalleri låg tyvärr inte tillgängligt så man kan se...
  • Blomsterbrud 2008
    MaoMi skrev 2009-03-15 21:21:49 följande:
    Blomsterbrud 2008 skrev 2009-03-12 08:55:07 följande: Hoppsan...men nu har jag fixat så att det ska funka o se bilderna!
    TACK!

    Nu är jag i Norrköping på besök, och idag klippte jag mig hos Niklas på Barberar'n. Verkade jättebra! Bokade uppsättning plus smink där. I fredags träffade vi killen från cateringen och i lördags Fotografica. Allt känns toppen! Men kostnaderna springer i väg... Hoppas jag hinner kolla blommor och så i veckan innan jag åker hem!

    Har hittat min Schalinsring billigare på nätet, men vet inte om jag vågar beställa!?? Tjänar över 3000 kr på det... Någon som vet nått om www. smyckenet.se?
  • Blomsterbrud 2008

    Vad "brukar" man gravera i ringarna?!? Vi har inte graverat förlovningsringarna ännu!

  • Blomsterbrud 2008

    MaoMi: Jocke (Broadwaygruppen/Salige Munken) ska fixa vår mat. De har egentligen slutat med catering, men ställer upp då och då i alla fall. Vad ska ni ha för mat? Vi ska ha lite antipasto-plock (ostar, korvar, parmaskinka, marinerade grönsaker m.m.) till förrätt och lammytterfilé med potatis-chevrebakelse m.m till varmrätt. Ingen dessert, men en maffig chokladmoussetårta från Chokladfabriken i stället! Enda problemet är att frakta den till Norrköping!

    Gör man likadant med vigselringen? Datum och namn??!

  • Blomsterbrud 2008
    MaoMi skrev 2009-03-19 21:00:19 följande:
    Blomsterbrud 2008 - vi har inte riktigt bestämt än vad vi ska ha för mat men funderat på parmaskinka med melonsalsa till förrätt, hjortsadel eller renrostbiff till varmrätt och sedan ingen efterrätt utan det blir bröllopstårta och kaffe. Tycker att det blir lite mycket med efterrätt och tårta...men det är ju en smaksak!Var ligger Chokladfabriken då? Kan inte de fixa med frakten? Vi ska ta tårtan från Nelinskonditoriet och då fixar Sörby transport o så, smidigt!
    Mmmm... låter gott!

    Chokladfabriken ligger på Söder i Stockholm och de fraktar bara inom stor-Stockholm. Har just upptäckt att Sockerbagaren här i stan gör bröllopstårtor med chokladmousse och chokladbotten! Ska proväta på lördag! HOPPAS den är god! De kan göra den som vi har tänkt -helt vit med rosor på!!! Typ så här: www.chokladfabriken.com/page/edpage/get_image1.asp
  • Blomsterbrud 2008
    MaoMi skrev 2009-03-19 21:47:49 följande:
    Okej, jag förstår då är det ju lite knöligt såklart. Sockerbagaren gör mycket goda tårtor, har inte ätit just denna typen men andra och de var kalas! Den tårtan var ju jättefin! Hoppas tårtan smakar bra på lördag. :)
    Tyvärr var tårtan från Sockarbagarna inte nån riktig mousse-tårta så jag är inte nöjd... SYND! Någon som vet nått ställe som gör goda chokladmoussetårtor? Har pratat lite med Jollas choklad och dessert, men har inte provsmakat där. De tårtorna är också ganska dyra för att inte vara riktiga bröllopstårtor med dekorationer och så... Men kanske väldigt goda!???
  • Blomsterbrud 2008
    Villemoa skrev 2009-04-27 13:46:00 följande:
    Ni kommer få en alldeles underbar vigsel och fest på Sörby!! Vi hade ju vår fest där och personalen är så professionella och duktiga! Maten var supergod så det kunde inte blivit bättre!Vi fick verkligen den bröllopsdagen vi hade hoppats på och mer därtill faktiskt. Allt förlöpte väl från början till slut, gästerna var verkligen glada och på festhumör. Vi höll på till 03.00. Idag är man väldigt trött men väldigt lycklig!Har lagt in några bilder i galleriet om ni är nyfikna
    GRATTIS! Ni var så fina!!! Berätta mer om er dag!
Svar på tråden Bröllop i Norrköping 2009