• RTBW

brudbukett?????

Jaha, hjälp mig snälla!

Kan verkligen inte hitta någon bukett jag gillar,
    eller formen vill jag gärna ha som en boll möjligtvis någonting som hänger, men FÄRG!!!!!

Vi ska ha svart/vitt turkost/silver
    självklart kan jag ha vita blommor i buketten,
    jag har sett någon fin med rosa rosor tätt tätt
    och sedan en lilja mitt i, jättefin.
    Men det finns tydligen inga turkosa blommor
    och jag vill så gärna hålla mig till färgkoden,

just nu känns det som om vitt o silver men, det känns lite tråkigt.....suck.....

• Svar på tråden brudbukett?????
  • Brud 090808

jag kan tycka limegrönt smälter in med det vita, turkos och silver, annar tror jag vitt blir snyggt när du ändå har flera färger i ditt tema

• Westmans

Annars kan du ta en vita blommor, te.x. kalla eller rosor och istället hitta turkosa detaljer (inte blommor) och stoppa i dem i buketten... alternativt ta ett turkost band och vira runt skaftet.
    Jag har svart/vitt/silver-tema och jag kommer att använda svart sisal runt buketten.

Lycka till!

• Luucie

Men kan man inte färga typ nejlikor och rosor...så de blir turkosa?

Annars kan du köra "svarta" rosor eller kallor med silver gräs och ett turkost band runt...kanske ett lite längre band så man ser det hänga ner från buketten.

Du skulle också kunna ha vita rosor och sen doppa dem o turkost glitter på toppen...om du inte tycker att det blir för disco
    jag skulle tycka det var ashäftigt!

• passionsblomman

Ge inte upp din bukettdröm! Gå istället till din florist och be henne komma med förslag på detaljer i turkost! Det finns ju mängder med dekorativa tillbehör!!!

Pärlor, fjärilar, fjädrar, glitter, små filtblommor, vackra band, ett grenrede som sprayas, metalltråd i olika tjocklekar som man kan göra krusiduller eller bara forma som inramning...

Det finns massor av pyssel! Kolla vad de kan få fram!

Vitt i blommorna, och så tar du in det Turkos och eller svart i detaljer!

Svar på tråden brudbukett?????