• MalanMicke

Hur mycket är/var er budget?

Alla ni som har haft eller ska ha ett lite större bröllop med många gäster men en liten budget, hur mycket har ni tänkt lägga ut?

Vi kommer nog bli runt 60 personer,men är ju super svårt o veta hur mycket man ska lägga budgeten på. Vi vill ju såklart ha ett fint men billigt bröllop.

Några tips om hur man kan spara in pengar?Allt är välkommet!

• Svar på tråden Hur mycket är/var er budget?
  • Brud 090808

vi landar på ca 160.000 utan resa, men kommer då ha 110 gäster

• nångång

Måste bara tacka för länken! Älskar foton/reportage från "real weddings"

MalanMicke skrev 2009-01-30 15:49:49 följande:
    mmm jo precis..måste bara skicka en länk till sidan jag fick nyss! www.projectwedding.com/ Super fina tips och ideér!! Hur mycket fina bords dekorationer och annat som helst!Där blir man nog sittandes =p
  • MalanMicke

Okej här var det olika bud! =) kul! Ja men är ju bra att man är ute i lite tid nu så kan man ju köpa på sig dekorations grejer och annat så snart man vet på ett ungefär hur man vill ha det! Tack alla för alla fina tips!! =)

• brud080808

Har bantat ner budgeten från 50000kr till 28000kr, bra gjort va Antal gäster ca 50st.

• Shortvalleywoman

Vi tänker försöka klara oss på 20000, vi kommer bjuda 30 gäster.

Men min svärfar är gammal konditor, så vi lär spara en bra slant på tårtan.

Min mamma har jobbat i storkök och kommer hjälpa mig med maten, blir någon form av kall buffé.
    Min kompis är florist, min sambos systerdotter är blivande fotograf även om hon bara är amatör ännu.

Så nu letar vi billig lokal...

• Tooticki

Vi hade 40 gäster och det gick på 60 000 kr.

• Tooticki
    Tooticki skrev 2009-02-16 12:48:19 följande:
    Vi hade 40 gäster och det gick på 60 000 kr.
    P.S. Vi hade ingen middag utan bara mingel med bubbel och snittar.
  • Äntligen09

Vi har ca 140 gäster och har räknat med ca 50-60.000 kr min mamma köpte min brudklänning och sen har jag köpt tiara, slöja, caketopper och dekorations stenar på tradera! (bra tips inför bröllopet..kolla tradera!)
    Lycka till med planeringarna!

Svar på tråden Hur mycket är/var er budget?