Kostnad egna kort?
Hallå ni som gjort era egna inbjudningar, vigselprogram och festprogram. Vad har ni betalat för materialet för att få ihop dessa? Blir ju en del när man ska ha olika sorters papper, lim, stämplar etc...intressant att höra.
Hallå ni som gjort era egna inbjudningar, vigselprogram och festprogram. Vad har ni betalat för materialet för att få ihop dessa? Blir ju en del när man ska ha olika sorters papper, lim, stämplar etc...intressant att höra.
Vi hade tur...köpte fina ytterkort på svanströms sen köpte vi billigt genomskinligt papper på panduro, tryckte ett bakrundsmönster på dem och sedan text ovanpå. Sen satte vi fast dem med dubbelhäftande tejp som inte syns. Vi har fått massa beröm för dem och vi var verkligen nöjda
Det var frimärkena som kostade mest...Tror att själva kort kostnade landade på ca 6.50 kr per kort.
Jag har än så länge bara gjort inbjudningarna. Dom plus kuvert o frimärken så kostade det ca 1200:-
Jo för kuvert och porto och extra tillbehör såsom specialpennor etc måste ju räknas in i den totala summan.
Har bara gjort inbjudningskorten. 70 kr kanske?
MIna inbjudningar kostade 366kr inkl porto.
Köpte 1kg svart papper på claes ohlsson som jag vek egna kort av. Köpte sidenband som jag klistrade på sen svarta kuvert på bokia en silverpenna köpte jag också. skrev ut på vitt lite tjockare papper som jag hade hemma. Jag tycker de blev fina och det var 32st.
Mina inbjudningar kommer kosta ca 400 kr med porto.
Sen tack kort har jag köpt men ska ju har bild på oss i men skulle tro att det blir ungefär samma...
Jag hittade jättebilligt papper, kort och kuvert på svanströms i sthlm..
Svanströms är det ställe som varit dyrast nu när jag tittat omkring, bor i stockholm...
våra har kostat ca 15 kr st inklusive kuvert. Har inte gjort festprogram eller vigselprogram än men har material kvar som ska användas till det. Allt som allt har vi köpt material för 600kr.
Jadu, vad kan de komma att kosta... Kanske kring 10-15 kr per kort x 53 inbjudningar. Säkert dubbelt porto så det går väl en 650 kr till där. 1200-1500 kan vi väl gissa på totalt.
Vi skickade Save the dates nyss. Lite mer än 300 i porto och varje kort kostade nog 3-4 kr. Så typ 500-600 på dem totalt då.
Vi gör dock ganska avancerade kort...
Jag vågar knappt räkna efter, men bara kort och kuvert blir 13 kr/st. Sedan har jag köpt stämpel, pulver, glue dots, etiketter, papper och band. Detta kommer ju räcka även till övriga trycksaker men just nu känns det som att det har varit många utgiftifter för korten.
Köpte frimärken idag och lägger man på det så landar vi på 19 kr/st. Med övrigt utslaget, säg 5 kr till kanske?
säger som hemlig 09: vågar knappt räkna efter, emn eftersom jag för in ALLT jag köper till bröllopet i ette xcell ark så kan jag inte smyga för mig själv
jag har handlat grejer , skärmaskin, stämplar, lim, dots embossingfön + pulveer, papper, lite till opapper o så ännu lite mer grejer....
hm ja allt kommer inte gå åt (har köpt för o testa design o färg. o verktygen komme rjga ju ha nytat av sedan oxå, men om allt skall räknas in så har jag hadla grejer för ca 1700 o till det kommer 12kr porto/inbjudan 25 inbjudningskort kommer de att bli.
Mängder med pengar gick det åt...
Angående att göra egna inbjudningskort så KAN det bli billigare... Men vi la lätt över 30 kr/inbjudan, plus 11 kr i porto... Så det hade gått att få det billigare. Men vi värderade det högt att få inbjudningarna personliga och exakt som vi ville ha dem istället...
Våra inbjudningskort kostade ca 10kr/st (har inte räknat ut den slutgiltiga summan som allt landade på). Räknar inte in den specialbeställda stämpeln och embossingfönen, men fönen kommer jag använda till mycket som inte har med bröllopet att göra (gör mycket egna kort i vanliga fall också) och stämpeln kommer vi även att ha åtminstone till festprogrammet. (Om jag ändå räknar med kostnaden för stämpeln och fönen blir det ca 2+1 kr extra/kort.)