• maddan86

att skriva några saker om gästerna...?????

Skulle jätte gärna vilja göra det men alltså 20% av gästerna vet jag inte ens vad dom heter... min m2b släkt knappt han vet vad dom heter men man måste ju bjuda dom.. vad ska man skriva om dom då??? blon laktosintollerant tjej p åca 20 år eller vadddååååååå gaaaaahh blir galen

• Svar på tråden att skriva några saker om gästerna...?????
  • älskarlivet

Jag skulle ju aldrig bjudit folk som jag inte ens visste vad de hette.. Man måste inte bjuda någon, ni bestämmer..

Ni kanske kan luska ut vad de jobbar med, pluggar etc?

• vi2blir1

Varför bjuda folk man inte känner eller umgås med.. vi har raderat många av den anledningen o att det blir för dyrt.

Om ni måste bjuda dem får du väl ta reda på vem den är gift med tex eller jobbar med, kusin med den osv..trist men känner man dem ej blir det ju så..

Kul idé att skriva några rader om varje person det har vi oxå tänkt!

• Luucie
    älskarlivet skrev 2009-01-28 20:58:23 följande:
    Jag skulle ju aldrig bjudit folk som jag inte ens visste vad de hette.. Man måste inte bjuda någon, ni bestämmer..
    Instämmer helhhjärtat!
  • maddan86

nej men grejen är att hans pappa har typ 4 syskon och 3 av dom har vi kontakt med då känns det lite sigit att inte bjuda dom andra..

• Chrisse och Jonas

Ni får inviga någon i planen som vet lite om dem och så pumpa dem på info..

• Fenixx

ja försök luska lite..annars får ni väl just om dem personerna vara lite småtråkiga och skriva "gift med nr14 och jobbar som butiksbiträde"

för vissa lär man komma på lite roligare om och andra inte...

• Saggezza

TS jag känner lite som dig. Några respektive till vänner som jag inte har en aning om vad jag skriva om och m2b är inte till någon hjälp heller (hans vänners respektive)... men vi får försöka spåna lite på den här hemma!

• prjn

Hej! I vår gästpresentation har vi ljugit om varje gäst, typ min mamma: "Brudens mor bilgalen hobbymekaniker som jobbar extra som svarttaxichaufför." Min mamma hatar att köra bil!!... hihi. Tror att det kommer att bli många skratt när dom läser gästpresentationerna!

• first lady

Har samma problem, jag känner bara min m2b föräldrar och bror.
    Resten av hans släkt har jag aldrig träffat men dom är bjudna.
    Vi bor på annan ort än dom och vissa i utlandet.
    Har heller ingen anning vad jag ska hitta på om varje gäst.

• MrsWindh

Jag var bjuden på ett bröllop där paret då knappt kände mig (släktingar till min fästman). Men jag fick ett sms av dom där jag med tre ord skulle beskriva mig själv samt hobbies och yrke. Sedan vävde dom ihop några rader tack vare den infon. Det blev riktigt bra. Tyckte inte alls att det var konstigt med tanke på att dom inte kände mig..

• Sååå lurade

Det är väl lite orättvist. Vissa gäster på sin blivandes sida kanske man inte har full koll på, men självklart bjuder man dom om det är viktigt för den blivande. Därför kan man kanske inte ha full koll på alla gäster, man är väl två som gifter sig!

vi2blir1 skrev 2009-01-28 20:59:06 följande:
    Varför bjuda folk man inte känner eller umgås med.. vi har raderat många av den anledningen o att det blir för dyrt. Om ni måste bjuda dem får du väl ta reda på vem den är gift med tex eller jobbar med, kusin med den osv..trist men känner man dem ej blir det ju så.. Kul idé att skriva några rader om varje person det har vi oxå tänkt!
  • maddan86

jaja får klura vidare = ) tack för alla svar!

• Cherryblossom

Haha, jag känner också igen mig. Finns några respektive jag inte träffat, men jag har försökt luska och spåna och inte sätta så högra krav. Jag har försökt utgå från det lilla jag vet, t.ex. att personen har ett husdjur, gått på en viss konsert, lämnade sin hemstad för kärleks skull osv, och så försöka få till någonting. I värsta fall får jag nog fråga deras respektive.

• Hemlig2009

När min sambo följde med mig på bröllop hade vi varit ett par i 3 månader. Då stod det om honom att han var ihop med mig och att detta är en ny bekantskap till brudparet som de önskar lära känna närmare. Tyckte jag var fint.

Svar på tråden att skriva några saker om gästerna...?????