• Leeeloo

Murgröna by the meter?

Är det någon som vet ett bra ställe att beställa murgröna/meter i från? Jag är inte ute efter riktig murgröna. Sedan har jag redan kollat jotex och en annan sida som heter celebrations. Är det någon som har något annat förslag?

• Svar på tråden Murgröna by the meter?
  • TesshjärtaFred

Oh, bra fråga. Jag puffar!

• F A M E

Nu mnenar du konstgjord blomma? eller är de tyg du menar?

• Luucie

Får man bara fråga varför du inte vill ha riktig murgröna?

• Leeeloo

FAME: Nej det är inte sånna utan mer i plast eller tyg.

Luucie: Ja det får du. =) Jag kan inte köpa riktig murgröna p.g.a. att vi måste dekorera ganska tidigt och jag vill inte att de ska hinna vissna och liknande. Sedan behöver vi inte så mycket bara några längder.

• 090208

Jag tankte vara ful och ga ut i skogen och snatta murgrona... Far jag av markagare dock.

• Leeeloo

Tokstolla: Åhh tack så mycket det har jag inte hittat tidigare. Ska fundera på saken. Fast deras leverans kostnad är 90 kr + att det priset som står är utan moms. Hmm... får fundera lite. Tack så mycket. =)

090208: Ja om jag visste nått ställe som jag kunde snatta lite murgröna så skulle jag nog också göra det. Fast jag känner tyvärr ingen som har det.... vad jag vet. Men tack för förslaget. =)

• Luucie
    090208 skrev 2009-01-29 19:02:05 följande:
    Jag tankte vara ful och ga ut i skogen och snatta murgrona... Far jag av markagare dock.
    Akta dig för äckliga tvestjärtar bara..Blä! De gömmer sig där, vet du

Och det ska nog till en hel del för att murgröna ska vissna tror jag. Har varit med och dukat tidigt på morgonen och sent på natten såg den förtfarande nyplockad ut.

Om jag ska ha det så köper jag hos min florist. Hon beställer metervara, färst och fin då kan jag få den färg jag vill också
  • Leeeloo

Jag ska kanske höra med henne vad det kostar hos dem. Det går ju att kolla upp det i allafall. Vi ska dekorera ganska tidigt dagen innan. hmmm... hoppas att det ser fint ut fortfarande dagen efter.

• DanKat

Vi har köpt murgrönegirlanger som ser ut som dom i vega-direkt-länken, för 30kr/st på Gekås Har ni möjlighet att åka dit så rekommenderar jag det

• aalexandra

Murgröna verkar ta evigheter innan det vissnar.. Vi har i trädgården och när jag är i farten och klipper ner för att slänga, kan det ligga i gräshögen i flera veckor innan det börjar bli brunt o fult.
    Så jag hade tagit färskt, gratis ju =)

• Luucie

Ja fråga floristen! Jag pratade med min florist om en som är ljusgrön och lite spräcklig ursnygg! Hon visste inte exakt vad den kostade men sa att den var billig och man behöver ju inte så mycket.

• Siri Linn

Kanske har du redan hittat murgröna, men jag såg idag konstgjord murgröna (ca 1,5 m) på både Plantagen och Blomsterlandet... Den på plantagen var lite finare, men kostade också några tjugor mer.

• Leeeloo

Siri Linn skrev 2009-02-08 23:01:52 följande:

Kanske har du redan hittat murgröna, men jag såg idag konstgjord murgröna (ca 1,5 m) på både Plantagen och Blomsterlandet... Den på plantagen var lite finare, men kostade också några tjugor mer.
    Det låter ju bra. Jag har inte köpt än så mer tips skadar inte. =)
Svar på tråden Murgröna by the meter?