• Thu 1 Sep 2022 20:38
    37562 visningar
    18 svar
    +1
    18
    37562

    Vad betalar ni för trubadur!

    Hej, jag är trubadur som letade efter vad Jag skall ta betalt, rätt ålderstigen tråd. Men men..  

    Det som saknas i den här tråden är funderingen kring hur Bra trubaduren är. Om det är svenne i svängen som spelar Eddie medusa lite halvkul när han är lite full så kanske han blir glad om han får betalt. Men om man på riktigt vill ha någon som spelar det som brudparet önskar. ÖVAR och lägger ner Tid på Ert bröllop. Då kanske han är värd ungefär lika mycket som till exempel en fotograf? Men jag har inte sett någon fundera på att en ?riktig? musiker lagt tusentals timmar på att bli så bra att hen är.

    Fundera på vad ni vill ha för musik, vad ni har för budget, spana efter någon (eller några om ni väljer band) och be om smakprov. köp Inte grisen i säcken och tänk på att ni Anställer någon för att utföra ett hantverk, något som inte vem som helst kan. 

    (Vet inte om jag är konstig men) Jag lägger absolut minst åtminstone dubbla Tiden på vad ett gig tar, på att öva och förbereda inför det. Så skulle jag ta en normal konsultpeng (fundera på vad snickaren kostar i timmen?) för en spelning på 3timmar... 

    Hoppas alla hittar rätta musiken och musikern för er dag! 


    Jonas

Svar på tråden Vad betalar ni för trubadur!