• vakttjejen

Brudklänning i medeltidsstil- kan mina barn ha denna klänning?

Jag komemr att ha klänningen viktory från Yala, som är lite medeltidsinspirerad. Funderar jättemycket på vad våra barn ska ha för klänningar

den stora tjejen komemr att vara 11 år och den yngre lite under 4 år. Hittat ett mönster på två klänningar som jag tycker om. Skulel de passa till min klänning, och vilken av dem i sådan fall? Med elelr utan ärm?

Vi gifter oss i slutet av september så jag tror att jag tycker mest om den med trumpetärm men tror ni att det blir "för mycket" när min brudklänning ahr snarlika ärmar?

Hjälp mig är ni snälla!

Kolla. www.yala.se - klänningen viktory

Mönster till barnens klänningar

www.svenskamonster.nu/shop/product_info.php&products_id=254

-

• Svar på tråden Brudklänning i medeltidsstil- kan mina barn ha denna klänning?
  • MV85

Jag hade tagit den till döttrarna :) Ska de vara brudtärnor? I så fall hade jag valt med trumpetärm, men gjort ärmen i ett tunnt genomskinligt tyg... Ska de inte vara det, hade jag valt utan ärm :)

• vakttjejen

Jag vet inte. Måste jag bestämma att de ska vara brudnäppar eller tärnor. Räcker det inte med att de bara är mina barn och är med!*ler* är inte så bra på det.

Kan den lilla vara näbb och den stora tärna? Vad har det föresten för betydelse egentligen?

Någon som har tips om vad jag ska välja för material i klänningarna?

Komemr att ha en mörk djupblå cape över min klänning.

• MV85

Jag tycker det gör skillnad om de ingår i brudföljet, eller i brudparets familj... Därför anser jag att det gör skillnad om de ska vara näbbar/tärnor eller "bara vara med"

Materialet har jag ingen aning om... inte min typ av grejer... inte insatt i sånt alls

• AnnaoJohn

Tycker inte alls att det skulle bli för mycket. Kommer säkert se jättefint ut, det följer bröllopets tema. :) Lycka till!!

• lillP

Jag tror att det blir jättefint med de klänningarna (med ärm)till dina tjejer

• lillP

• lillP

• Ma och Ma

Hej!!

Vilken fin klänning du ska ha!! Kul att få länken till deras sida!! Tack!!

Det verkar ändå som du menar att de ska gå med er fram i kyrkan...eller? Näbb är väl oftast yngre, medan tärnan väl ofta är en kompis som inte är gift och hon har kanske lite mer ansvar, som att hålla buketten...

Jag tror det blir fint med trumpetärmar!! Finns det någon som har tips på lite medeltida brudklänningsmönster. Jag vill att mamma syr min klänning!! Tänkte att jag skulle sy en cape att ha om det är kallt...maj...

Lycka till!!

Svar på tråden Brudklänning i medeltidsstil- kan mina barn ha denna klänning?