• RebeckaEhlin

söker brudbukett

Hejsan!

Söker bilder på långa brudbuketter??

Jag menar dör man har långa stjälk??

Någon som vet vart man hittar dem?

Mvh
    Rebecka Ehlin

• Svar på tråden söker brudbukett
  • purjopillan

som jag har sagt till många andra - www.bernzonsblommor.se har en helt suverän hemsida med ett bröllopsgalleri med över 1500 brudbuketter...

• FrökenSöt

purjopillan - Jag tittade på den sidan, men hittade inga priser. Är jag blind, eller står det inte?

• lillP

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med lång bukett, men om du menar som du tror så kan du kika in i mitt galleri. Min bukett var lång, och om jag får säga det själv, helt fantastisk

• passionsblomman

Ja HELT fantastisk!!!

lillP skrev 2009-01-24 23:59:32 följande:
    Nu vet jag inte riktigt vad du menar med lång bukett, men om du menar som du tror så kan du kika in i mitt galleri. Min bukett var lång, och om jag får säga det själv, helt fantastisk
  • passionsblomman

Du är inte blind. Nästan ingen lägger priser på sidorna. Det beror på att man inte vet vad blomorna kommer att kosta i slutänden förrän man beställt dem av leverantörerna i Holland. Dessutom skulle man få ändra på sidan jämt. Priser varierar också över årstid.

FrökenSöt skrev 2009-01-24 23:46:43 följande:
    purjopillan - Jag tittade på den sidan, men hittade inga priser. Är jag blind, eller står det inte?
  • lillP

Skönt med "alibi, för när passionsblomman säger så, så är det sant

passionsblomman skrev 2009-01-25 00:01:37 följande:
    Ja HELT fantastisk!!!
  • RebeckaEhlin
    lillP skrev 2009-01-24 23:59:32 följande:
    Den var jätte vacker!
    Söker dock en blomma med lång stjälk...

Har hittat en gång i en tidning aldrig mera men men får försöka leta vidare
  • lillP

Aha! Då var jag ju inte till så mycket hjälp

RebeckaEhlin skrev 2009-01-25 00:05:36 följande:
    Den var jätte vacker!Söker dock en blomma med lång stjälk...Har hittat en gång i en tidning aldrig mera men men får försöka leta vidare
  • passionsblomman

Menar du en stor blomma med lång stjälk alltså? Typ som Solros och Gladiolus och så långa?

Hur ser den ut?

RebeckaEhlin skrev 2009-01-25 00:05:36 följande:
    Den var jätte vacker!Söker dock en blomma med lång stjälk...Har hittat en gång i en tidning aldrig mera men men får försöka leta vidare
  • RebeckaEhlin

Tydligen inte alls vanligt..
    Får väl tala med min florist

tack by the way

lillP skrev 2009-01-25 00:07:57 följande:
    Aha! Då var jag ju inte till så mycket hjälp
  • RebeckaEhlin

Det kan vara vilken blomma som helst..
    Bara att man förlänger skaften genom något:S
    sedan drar man sidenband eller dyl. ner?

Men är lika lång som en solros..

Förstår ni??

passionsblomman skrev 2009-01-25 00:08:34 följande:
    Menar du en stor blomma med lång stjälk alltså? Typ som Solros och Gladiolus och så långa?Hur ser den ut?
  • passionsblomman

Nej!

Är det inte en särskild blomma du vill ha hjälp att veta vilken det är?

RebeckaEhlin skrev 2009-01-25 00:14:36 följande:
    Det kan vara vilken blomma som helst..Bara att man förlänger skaften genom något:Ssedan drar man sidenband eller dyl. ner?Men är lika lång som en solros..Förstår ni??
  • passionsblomman

Jaså, du menar SÅ!

Jamen sådär kan du få bundet med vad som helst ju ! Det där är ju långa rosor, där man verkligen överdrivit betydelsen "omvända proportioner". Dvs det är väldigt mycket stjälkar iförhållande till blommorna.

Rosor, Krysantehemum, kallor mm går tveklöst att beställa i den längden. Du behöver bara visa bilden för din florist, bestämma färg och blomsort så är det lugnt!

• passionsblomman

PS. Du ska vara medveten om att det där blir en TUNG bukett, som inte är kul att bära på länge. Just a detail.

• purjopillan

det man kan göra är att ringa till bernzons, det gjorde jag och fick ett ca pris för det beror ju helt på säsong och leverantörer
    För visst kan man få hem tropiska blommor från thailand eller hawaii året runt men då kostar det ju därefter

Svar på tråden söker brudbukett