• Anniis

S:t Birgittas kapell i Göteborg!

Någon som gift sig i denna kyrka?!
    Jag ringde och bokade denna och hon läste upp allt som en robot. Jag fattade så mkt som att de dekorerar kyrkan samt tar ut en avgift för detta. Vågade inte fråga så mkt då hon lät irreterad

Finns det en kantor på plats eller måste jag ordna det?
    Någon som inte tillhör Carl Johans församling måste ordna egen präst, var det svårt att få ordning på?

Det finns ju piano där, vet ni om det finns möjlighet att spela från en cd skiva där eller hur de ställer sig till detta?

• Svar på tråden S:t Birgittas kapell i Göteborg!
  • Anmy

Jag hade mailkontakt med ngn (minns ej namn) gällande vigsel i ST Birgittas Kapell, den infon jag fick var:
    De vill själva dekorera kapellet,kostar 200kr.
    Man kan själv välja att spela musik men måste kontakta dem först så de vet vad man önskar.
    Jag fick jättebra svar, så jag tycker du ska ringa igen och få reda på det du vill veta, hon kanske hade en dålig dag.
    Sen kan man tycka att de borde kunna råda dig om vart du ska vända dig för att få tag i egen präst. Man betalar ju faktiskt kyrkoavgift, lite service vill man ha :)

• Anniis

Hon kanske bara var stressad. Får ringa igen på måndag

• Sommar bruden

Hon måste varit stressad. Vet att den kyrkan är Otroligt populär att gifta sig i. Måste boka nästan 1 år i förväg om man ska vara säker på att få ett datum nångång då man tänkt sig. Min vännina och hennes m2b fick flytta fram vigseln 1 vecka och de boka 11 månader i förväg.
    Så hon pratar nog med väldigt många folk per vecka skulle jag gissa. :)

• ALOL

Vi hade våra dop i S:ta Birgittas. Präst frågan var även då på tapeten. De vill helst att du ordnar med en präst från din hemförsamling & som allra sista utväg kunde de tänka sig att ställa upp och då skickade de faktura till din hemförsamling. Du har ju redan betalat genom kyrkoavgiften!

• Linda Louise

Vi ska gifta oss där den 27/6 och har blivit tycker att jag har blivit korrekt bemött. (Hade kontakt med Örgryte församling också, angående Örgryte gamla kryka - och DÄR stötte jag däremot på en attityd som var långt ifrån trevlig...) Har förstått att skeptikerna är lite mot "rullande band"-känslan som ev. finns i Sankta Birgittas kapell, i och med att de har vigslar varje hel timme. Jag har samtidigt hört från flera håll att man inte ser skymten av sällskapet före eller efter i och med att man använder två olika portar för in- och utgång. Vad beträffar blomsterdekorationerna i kyrkan och de 200 kr de tar från varje par för detta ser jag lite som en underlättning, något jag inte behöver tänka på att fixa själv.

Hoppas att du fått ett bättre bemötande när du hört av dig igen och hoppas att den korta tonen enbart berodde på stress eller för trång bh...

Svar på tråden S:t Birgittas kapell i Göteborg!