• sindri

troll skog

vi ska ha lite troll skogs tema på bröllopet så min syster håller på att göra träd som ska vara i lokalen men jag behöver ha saker att ha på väggar och tak då de är en stor bygdegård vi ska vara i finns de någon som har några bra ideer?

• Svar på tråden troll skog
  • Maria2009

Har inga tips, men rackarns vilket roligt tema!

• sindri

ja tyckte de med de blir lite medeltids dukning och mossa med svampar och några älvor som lurar i träden och sånt men jag vet inte riktigt hur haf ska göra med väggar och tak tyvär

• Kirsto

Jag vet inte riktigt om det här är ett bra pris, men kamouflagenät som militären har är kanon att sätta på väggarna och/eller tak. camostore.jetshop.se/

Sån där väv man har på marken för att skydda sina växter mot frosten är jättebillig och blir skir och fin att hänga från taket eller täcka trista tapeter med. Om ni vill kan ni ha ljusslingor bakom väven för att få mildare sken.

Om det är möjligt, kanske blå lampa riktad upp i taket för lite himmelkänsla? *spånar vilt*

• sindri

fortsätt gärna spåna de är ju jätte bar med flera tipps

• mysifer

vilket roligt tema! vi ska ha liknande själva med medeltida saga

• Fenixx

vi har medeltid/LOTR och har tänkt använda just sån väv som kirsto beskriver då våran lokal är ganska enkel.

• sindri

men vad heter sån väv e de fiberduk? coh kan man hitta den i typ vanlig handels trädgård?

• Fenixx
    sindri skrev 2009-01-23 12:46:28 följande:
    men vad heter sån väv e de fiberduk? coh kan man hitta den i typ vanlig handels trädgård?
    ja ska finnas på vanliga handelsträdgårdar vad jag förstått.
  • Kirsto

sindri: Ja, fiberduk heter det ja! Finns precis som du tänkte på vanlig handelsträdgård.

• Blivande mrs walker

Och ta dit stora krukväxter hemifrån och från föräldrar och vänner. Monstera, ormbunkar, murgröna och gullbladsranka vore perfekt

• VIP En som vet

I Stockholm finns det företag som hyr ut det mesta.

I frihamnen i magasin s finns vikingproduktion som hyr ut allt inom dekor. Vägg i vägg ligger stockholmsbordsuthyrning som har Sveriges stlrsta lager på olika möbler, porslin mm.

Dom borde veta. Annars vet jag.

Täck väggar och tak med kammonät, låt sedan vinrankor, murgröna och blad hänga som lijaner och mossa från taket. Frigolit stenar som ser ut som sten mm

Ställ ut allt i grönska du kan hitta. Plast växter, granar, träd och grenar. dekorera med löv, mossa, spindelväv (Halloween hyllan på ica) mm runt fula plast fötter på palmer, träd mm

Sätt färgfilter på glödla,por eller hyr spotlights med färgat ljus. Rött, orange och blått i rätt kommbo blir bra.

Sedan sätter du på rökmaskinen så en skum miljö bildas.

Glöm ej att täcka för fönster och fula väggar med stora svarta eller grå (eller mörka) tyger....

för att få till det extra bra. Hyr in falska "eld" lampor som gör en fladdrande låga och en mysig effekt....

Behöver du mer tipps ?

VIP

Svar på tråden troll skog