• Tant Doris

Vilka kuvert blir bäst?

Har svart och silver som färgtema. Korten är helt i svart och silver.

I priset ingår också vita kuvert. Om man vill så kan man få adresserna ditskrivna (snyggt, skrivstil tja... snyggt).

Alltså vad skulle se bäst ut:

- vita kuvert med "snygg" adress till svarta kort

eller

- svarta kuvert med adress skriven av undertecknad, inte fullt så snyggt (tro mig )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 02:21
    Har alltså fått hem ett provkort och ska beställa i dagarna.

• Svar på tråden Vilka kuvert blir bäst?
  • BlendaSigne

skriv ut adresserna på vanligt, vitt papper med fin text, kanske en fin ram runt, funkar superlätt o göra i powerpoint el i word... printa, klipp o klistra/dubbelhäftande tejp på dem på kuverten. (de svarta) :)

• BlendaSigne

sök på google på typ "free font" så kan man hitta sidor där man kan hitta lite speciella, fina typsnitt... om man inte vill köra vanlig arial el times new roman :)... du kanske kan hitta samma som används på inbjudningarna???...

• Tant Doris

Shit, va du va snabb

Kanske är värt att prova, trots att jag inte är någon pysselmänniska.

• BlendaSigne

hihi... blixt gordon :)

t.o.m jag lyckades med detta - så då klarar alla det :)

• sokkerstruten

silver med hemma skrivna adresser rakt på kuvertet, från er egna skrivare!

Så gjorde vi! Blev skit snyggt!

• 27juni2009

kan skrivare skriva ut m silver text på svart?

• Mrs Baom

Ta de svarta kuverten:) så det blir en helhet på era inbjudningar:) Om du lägger en linjal på kuvertet där du vill ha texten å sedan så skriver du texten så får du en helt rak text och den blir lite "kantig", svårt att förklara men det blir ganska snyggt:) Prova dig fram!!

• Hemlig2009

Jag köper etiketter som är till för skrivare och skriver adresserna på datorn och skriver sen ut. Går ju att infoga bild om man vill också, jag gör mina enkla med fint typsnitt till bröllopet.

Gör såhär alltid när det ska skrivas många. Vid julkort brukar jag har en rolg bild bredvid adressen, ser fint ut.

• sokkerstruten

kan inte tänka mig annat! kan du inte prova att köpa ett silver kuvert och prova med svart text!

27juni2009 skrev 2009-01-23 11:07:17 följande:
    kan skrivare skriva ut m silver text på svart?
  • BlendaSigne

många skrivare skriver bara med svart/färgad text... vi försökte skriva vit text på svart papper... icke sa nicke... de var en sån superfancy-advanced skrivare... så att skriva på silver el vitt är nog att föredra... (med svart text då)...

sokkerstruten skrev 2009-01-23 15:12:41 följande:
    kan inte tänka mig annat! kan du inte prova att köpa ett silver kuvert och prova med svart text!
  • 27juni2009

hm, sockerstruten, jag lste ditt inlägg fel, tolka de som att ni skrivit ut m silver på svart o nej jag tror inte de funkar, vitt går inte.

Svar på tråden Vilka kuvert blir bäst?