• molnis

    Brudar i Göteborg 2010

    Här är en till! Stora holms säteri i april 2010=)

  • molnis

    Vi ska med ha borglit. Inte med i kyrkan så va rätt självklart för oss. Men tänker oss också en ceremoni. En kollegas pappa är vigselförrättare och verkar van vid personliga vigslar så vi hoppas på honom. Det var ett av Stora holms stoa + att de har en separat byggnad för själva vigseln.

    Vi ska nog med på mässan!

  • molnis

    SofieochJamie : Minns ej om du sagt det men ska ni ha vigseln på Stora holm också eller endast festen?

  • molnis

    aa ok jo om ni ej ska ha vigseln där förstår jag det=)

    Var en stor anledning till varför vi valde SH, att det fanns en fin byggnad för vigsel då vi ska ha borglig.

    Hinner nog klura ut hur vi ska ha det!

  • molnis

    Den är jätte fin den klänningen!! Har med kikat på den för e min stil. Men kommer nog sy upp en istället för vill ha en som inte är riktigt så enkel. Men funderar på att dra igång det nu. Om man inte brukar pendla massa i vikt så bör man ju kunna köpa nu tänker jag=)

    Tycker verkligen den är jätte söt!

    Mrs Opp skrev 2009-02-04 22:28:58 följande:


    Tack för välkomnandet!Vilken tur att du redan har beställt fint väder Fenixx, då är det en sak jag kan stryka från att göra listan! ;)Har faktiskt en fråga jag skulle behöva lite input på av er om ni orkar. Jag har hittat en klänning som jag är tokkär i, har provat den och den sitter jättefint. Nu har jag hittat den till ett kanonpris. Är dock lite orolig för att köpa så långt i förväg, tänk om något bättre dyker upp senare? Har någon av er hittat klänning än?
  • molnis

    Jag jobbar hela dagarna. Men sitter mest vid datorn så smyger in här ibland om jag tar pause=)

    Förutom det försöker jag få en rutin på träningen, men nu e jag dunderförkyld så hamnat ur fas där tyvärr=(


    gumpan skrev 2009-02-03 23:59:02 följande:
    Askepot: Du är så välkommen så.Åhh hade oxå gärna gift mig där men vår budget klarar inte av sånna utgifter. Hur är de med er andra. Känns som de är tusen år kvar tills man får säga JA. Hade gärna gift mig så snart som möjligt, blir ju så inspererad av att titta på alla kort som finns här inne. Men som sagt så ska ju barnen bli lite äldre innan vi hoppar över kvastskaftet.Sitter upp nu och ska egentligen göra klart mitt arbete om massage. Men har verkligen ingen insperation till detta över huvudtaget. De jobbiga är att de skulle bara inlämnat igår.Så vad gör ni andra på dagarna då?Själv så är jag ju mammaledig och bara går hemma och dräller. Kan ju vara kul att få veta vad ni andra då förgyller era dagar med.
  • molnis

    Hejsan pingst2010! Är sjäv uppvuxen i kba=) Bestämt plats för vigsel/fest ännu?

  • molnis

    Litet lokalt gbg tips=) Prickig katt har så himla söta diadem hattar osv. Har vart där å kikat lite på diadem med blomma u stål och pärlor å tyll.

    Har ni vart runt i bröllopsaffärer eöller annat i stan? Har kikat lite men ej hittat nåt bra...tvärtom finns en stor affär som fått en del neg kommentarer och jag förstår dem helt.

    Bästa jag vart på i låg i halmstad=) Men ska kanske till en till affär i gbg idag så kan ju se hur den verkar.

    DJ/band är något vi knappt kikat på än..ingen som har bra tips där?=)

  • molnis

    Är snart 26 år (han 30) bor i bostadsrätt rätt centralt med våra två katter (Våra bäbisar ;). Jag jobbar med grafik och interaktionsdesign i utbildningar och m2b på reklambyrå.
    Stort intresse för inredning båda två och brukar ha något inrednings eller möbelprojekt för oss själva eller andra=)
    Hm vi har varit tillsammans i snart 10 år (i mars).

    Har testat göra inbjudningskort, har bilder i mitt galleri. Har inte skurit så är lite skevt men men. Ej helt bestämt oss för vilken variant än.

    Trevligt med ring! Kommer nog beställa våra på nätet där vi köpte förlovningsringarna, men vill nog prova lite först å se vad som passar till.

  • molnis

    Gumpan: ok mm de e svårt att bestämma sig, får klura lite=)

    SofieochJamie: Jo vi har gjort några projekt för lite olika delar på Volvo=)

  • molnis

    Vi har köpt biljetter till lördagen. Vi har ju bokat å bestämt rätt mycket men kan säkert få lite inspiration!

  • molnis

    Försöker att inte lägga för mycket tid på planering under vissa perioder, är så lång tid kvar=) Men e svårt...

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    den här tråden är hela sverige så är fler å blir då mer aktiv.

    Men när man kommer till gbg saker så vill man ju ta det med er som bor här=) Jag kör lite dubbelt.

    Tyckte bröllopsmässan var sådär men fick ju lite idéer å kontakter så va ju lite bra. Skullle vart kul om man vann något (vet inte äns om de godtog oss med datum 2010 i tävlingen ioförsej)

    Gumpan: Har ni bestämt är för platsen än? Fanns ju inga på mässan förutom slotten typ, kanske nån mer.

    Har ni vart runt å kollat på några ställen?

Svar på tråden Brudar i Göteborg 2010