• Quicksand

När skickar ni inbjudningskorten??

Ska gifta oss den 27/6, och har tänkt att sätta en deadline den 1 Maj, så man har tid med bordsplacering och annat smått...
    men jag vill så gärna göra i ordning dom nu och skicka iväg, eller är jag ute för tidigt??
    När hade ni skickat dom??

• Svar på tråden När skickar ni inbjudningskorten??
  • Hemlig2009

Vi ska gifta oss den 23 maj och jag har nu skrivit ut inlagorna till inbjudningskorten. Ska väl pyssla ihop dem under helgen och sen försöka få iväg dem nästa vecka eller veckan efter det.

• älskarlivet

Vi gifter oss 13/6, fick hem inbjudningskorten idag och skickar dem i början av mars. Osa blir 1/5

• DanKat

Vi gifter oss i juli och vi ska skicka ut dom inom två veckor har vi tänkt. När det är mitt i semestertider behöver folk veta det rätt tidigt (har en kompis som var tvungen att få veta datumet redan innan jul eftersom dom bokade in semestrarna på hennes jobb redan då!) Dom flesta som gifter sig i semestertider verkar skicka ut inbjudningskorten relativt snart (åtminstone om man ska gå efter vad folk här på BT skriver )

• Quicksand

ja, jag e så sugen på att skicka iväg dom.....
    Men så skrev vi ju "save-the-date" kort så alla vet ju redan om det.... kanske ska vänta till början av Mars eller något eller jag kanske kan dela ut dom i slutet av Februari, för då ska vi ha vinkväll med hela brudgums släkt!! kan ju vara ett alternativ kanske...

• DanKat
    Quicksand skrev 2009-01-21 19:20:54 följande:
    ja, jag e så sugen på att skicka iväg dom..... Men så skrev vi ju "save-the-date" kort så alla vet ju redan om det.... kanske ska vänta till början av Mars eller något eller jag kanske kan dela ut dom i slutet av Februari, för då ska vi ha vinkväll med hela brudgums släkt!! kan ju vara ett alternativ kanske...
    Då sparar ni en hel massa portoutgifter också
  • J D

Vi skickade just ut save-the-dates med ca 7 mån kvar. Vi kommer att skicka ut inbjudningar typ 2½ månad innan med OSA 1½ månad innan.

• Lajsan

Vi gifte oss 16 augusti, skickade inbjudningarna slutet februari och hade OSA 1 juni.

• Hemlig2009

Glömde, vi har OSA 1 maj. Tycker det räcker gott och väl.

• annape84

Hej
    Vi gifter oss i augusti och skickar ut inbjudningskorten nästa vecka. Detta för att många redan nu börjar planera sina sommarsemestrar. kanske är tidigt men det känns bättre än att vara ute för sent =)

• Noxire

Vi gifter oss den 1/8 och skickade korten i onsdags med osa senast 1/6

Kram till alla

Svar på tråden När skickar ni inbjudningskorten??