kostnad att hyra klänning?
Vad har ni gett när ni hyrt klänning?
har det ingått ändringar när det närmar sig datumet,el får man betala extra för det?
I en butik,kan man hyra alla klänningar,el är det bara vissa modeller som är till uthyrning?
Vad har ni gett när ni hyrt klänning?
har det ingått ändringar när det närmar sig datumet,el får man betala extra för det?
I en butik,kan man hyra alla klänningar,el är det bara vissa modeller som är till uthyrning?
Oftast finns det en "hyravdelning" så NEJ man brukar ej kunna få hyra alla klänningar. (men det är säkert olika)
Jag hade en klänning jag valde mellan att köpa och hyra. Köpepriset var på 6200:- och hyrpriset var på 2800:- Ofta är hyrpriset ca hälften av vad köppriset är.
På många ställen har jag sett att hyrpriset är ännu högre än så, ca 70%. Rätt hutlöst ibland faktiskt. Räknade lite på det och det skulle vara billigare i många fall att köpa klänningen och sen sälja den på blocket för ca 1500-2000 kr (om man nu får den såld..)
Jag antar att butikerna tänker att de måste ha höga priser på uthyrning, annars skulle majoriteten hyra istället för att köpa.
Tycker inte det är prisvärt att hyra en klänning när det finns klänningar hos kina man kan köpa för halva priset och den klänningen kan man ju sälja direkt efter bröllopet så har således tjänat en hacka på det med så Nä JAG skulle inte ens tänka på hyra
men alla är vi ju olika såklart
jag vill ju kunna prova klänningar för att se vad jag passar bäst i...man kommer ju inte i alla typer av klänningar...
och köper/hyr man från butik så fixar de med passformen om det behöver sys in...