• Lööve

bröllop i familjär stämning

Nu är det mesta bokat! äntligen

Vi ska ha en enkel utomhus ceremoni (om det inte regnar), sen kommer vi bjuda på middag samt bröllopstårta.
    Men detta kommer ske i familjär anda, med det menar jag inga toastmaster/madame. Man får sitta där man själv vill, man får ta en tallrik och ta den mat som passar. Barnen får springa runt o leka.

Hur får man in känslan i inbjudan?

• Svar på tråden bröllop i familjär stämning
  • Pizan

Va trevligt, så ska vi också ha förutom att vi gifter oss i en kyrka först.

Fast vi har inte skrivit nått om det i inbjudan utan de har framgått när vi har pratat med dem senare.

• Lööve

Jag ser alla jättefina inbjudningarna, men inget passa in för oss.
    Så nu är man här, och inbjudningarna bör postas inom 1 månad.
    paniken kommer väl snart.

• novia72

Vi har planerat på samma sätt. Vi har struntat i att skriva "klädkod" på inbjudningarna- som ska ut i veckan- :) jag har även pratat med mina vänner och våra familjer känner JU oss två...
    :)

• passionsblomman

Fast just för att det är så fritt skulle jag som gäst uppskatta om det står lite om "nivån" på kläder osv, för det vore inte så bekvämt att koma i värsta blåsan om alla andra har shorts och linne om ni hänger med på den överdriften.

jag tycker förövrigt det låter jättemysigt! Men som sagt, ALLTID skönt att veta vad det är man gör sig iordning för.

Berätta att det det blir ett familjärt bröllop med trädgårdsfest. Kom förresten ihåg att ordna med filtar eller påminna om att klä sig så man kan var ute, för det är ju skönt att ha en tröja med sig framåt kvällningen.

novia72 skrev 2009-01-18 07:47:28 följande:
    Vi har planerat på samma sätt. Vi har struntat i att skriva "klädkod" på inbjudningarna- som ska ut i veckan- :) jag har även pratat med mina vänner och våra familjer känner JU oss två... :)
  • novia72

Oj! Vi har inte tänkt på det sättet eftersom ingen vi känner skulle komma till vigsel/bröllop i shorts...

Svar på tråden bröllop i familjär stämning