• Hawaiiii

Vad skriver man på kuvertet...

.. om jag vill bjuda en gammal vän, som jag inte har kontakt med, men eftersom vi har en lång historia vill jag gärna bjuda henne iallafall. Problemet är att jag inte har någon aning om hon har ett förhållande eller inte, har hon det får hon gärna ta med sin respektive. Är hon singel vill jag inte få henne att känna sig tvingad att hitta en dejt...
    Lättaste är ju såklart att ringa och fråga, men jag vill så gärna överraska henne med en inbjudan :)

Vad gör man??

• Svar på tråden Vad skriver man på kuvertet...
  • lottis77

Lägger med ett brev i samma kuvert som inbjudan där du skriver och frågar hur hon har det nuförtiden, att du så gärna skulle vilja ha henne där på din stora dag och att hon är så välkommen att ta med sin respektive om hon har någon. Så skulle jag ha gjort!

• 27juni2009

Skriv hennes namn o när hon ringer *överlycklig för att du skall gifta dig* eller om inte annat ringer o tackar ja, så frågar du hur de står till på partner fronten o om där finns någon så säger du att han/hon givetvis oxå är varmt välkommen

• Hawaiiii

Lottis... vilken underbar ide! Du har räddat min dag :)

juni2009...mina föräldrar ska ta emot osa, så jag vågar inte räkna med att hon ringer.. även om det är den normala reaktionen när en gammal vän gifter sig:) Jag hade då gjort det.

Ok.. nu till fråga två.. Vi har bara plats för 50 pers i lokalen, skickar vi ut inbjudan till 50 pers får vi tyvärr räkna bort 4-6 personer vi gärna haft med, eller tar man och skickar ut en omgång inbjudningar senare, om några tackar nej? Känns inte helt etiketträtt, men man kan ju inte heller räkna med att folk kommer tacka nej.

• J D

Hawaiiii skrev 2009-01-17 14:26:16 följande:
    Lottis... vilken underbar ide! Du har räddat min dag :)juni2009...mina föräldrar ska ta emot osa, så jag vågar inte räkna med att hon ringer.. även om det är den normala reaktionen när en gammal vän gifter sig:) Jag hade då gjort det.Ok.. nu till fråga två.. Vi har bara plats för 50 pers i lokalen, skickar vi ut inbjudan till 50 pers får vi tyvärr räkna bort 4-6 personer vi gärna haft med, eller tar man och skickar ut en omgång inbjudningar senare, om några tackar nej? Känns inte helt etiketträtt, men man kan ju inte heller räkna med att folk kommer tacka nej.

Jadu, det är svårt. Kan du uppskatta om ngn kommer att tacka nej? Vi räknar med att det kan bli bortfall så vi har bjudit fler än vad som är optimalt (går dock att lösa) för lokalen. Kan man verkligen inte få in mer än 50 så är det ju lite risky att göra så men ja... Jag har också funderat på att skicka ut en andra omgång inbjudningar men nja, det känns inte helt rätt nej.

• Hawaiiii

Det verkar som att vårt bröllop kommer som en stor och glad överraskning för våra vänner, så hittills har till och med folk vi inte ens planerat att bjuda hört av sig och verkar förvänta sig att få komma, så jag vågar faktiskt inte räkna med att någon tackar nej... smickrande men komplicerat. Vi kommer dock hålla oss till vår plan med ett litet bröllop och bara bjuda folk som vi verkligen verkligen vill ha med.

Så svårt! Det kanske blir efterhandsinbjudan, men det känns ju så fel..

• J D

Hawaiiii skrev 2009-01-17 14:35:06 följande:
    Det verkar som att vårt bröllop kommer som en stor och glad överraskning för våra vänner, så hittills har till och med folk vi inte ens planerat att bjuda hört av sig och verkar förvänta sig att få komma, så jag vågar faktiskt inte räkna med att någon tackar nej... smickrande men komplicerat. Vi kommer dock hålla oss till vår plan med ett litet bröllop och bara bjuda folk som vi verkligen verkligen vill ha med.Så svårt! Det kanske blir efterhandsinbjudan, men det känns ju så fel..

Japp, så har vi det också men jag tror ändå att ngn skraltig släkting eller nybliven förälder tackar nej varför vi tog oss friheten att öka listan från 80 till 95 . Jag tycker personligen att det är astråkigt när man inte blir inbjuden till en kompis bröllop så jag squeezar hellre lite om det krävs. Dock skulle jag bli gladare för en efterhandsinbjudan än ingen alls...

• Hawaiiii

Ja, jag har kollat igenom listan med kritiska ögon, och det är någon gravid här och där, som troligtvis kommer vara nybliven förälder då. Kanske ska chansa lite... :)

• anja1661

vi kommer nog bjuda i efterhand om det blir någon lucka. bara hoppas de som tänkt tacka nej gör det i god tid så behöver inte de kompisar som blir bjudna i efterhand känna sig bortglömda!

vi har redan bjudit alla som vi absolut bara måste ha med oss!! så det e lite mer kompisar som vore roligt om de kom som får en inbjudan senare. de kan man ju oxå prata med om den sena inbjudan... tror ingen tar illa upp! hellre bli bjuden sent än inte alls!!

Svar på tråden Vad skriver man på kuvertet...