• Svar på tråden Juli 2009 forts 3
  • Sommarpar

vi ska ha färgtema rött, vitt och silver så jag tycker ju självklart att silver räknas....
    varför skulle den inte göra det?

• 20090822

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte... Klart silver räknas!

• Plummis83

När tänkte ni börja med festprogrammen??

I helgen ska vi åka vägen till kyrkan å sedan till lokalen för att kunna ge korrekt vägbeskrivning! Passar på att ta med hundarna å gå en promenad vid havet med de!!! Härligt ju!!!

Sen ska vi skicka iväg inbjudningarna i början av nästa vecka!!!

• MimmiMama

1) När tänker ni skicka ut era inbjudningskort???
    Tänkte skicka dem så snart de gjorda
    Jag har inte börjat ännu men målet är att de ska vara skickade i början av februari.Vi gifter oss 18 juli.

2) Tänker ni låta alla trycksaker gå i samma look? Hur ska de se ut???
    Jag gillar att pyssla så jag gör allt själv.
    Det blir ganska enkelt med färgerna vit guld och rosa tror jag.

3) Tänker ni ha med något "info-blad" som tillägg till inbjudan?
    Kanske, vi funderar mycket på hur man framför att man vill ha festen barnfri på ett bra sätt.
    4) Tänker ni ha någon bröllopshemsida?
    nej det tror jag inte.

• GustAn

jo blir nog blått.
    sambon har ett släktvapen som vi glömt bort i all planering. det går lyckligtvis i grönt och blått så vi bestämmer oss för de färgerna.
    ska beställa kinaklänning ikväll. måste få den i slutet på mars när jag är i europa för att kunna pröva den på. får se om det går.
    annars skickar vi ut inbjudningarn (via mail) nästa vecka.

måste man skriva att man inte vill ha barn med även om man inte nämner deras namn på inbjudan?
    kanske bäst att vara väldigt tydlig iofs. hur gör ni?

• Heloise

Vi lägger i en lapp till de som har barn där vi skriver att barnen är välkomna till kyrkan men middag och fest är barnfri.

• Sobeit

Idag har jag postat alla inbjudningar. Åh, vad skönt! Det är 4 inbjudningar kvar som ska delas ut personligen och det blir i helgen.

• Joji

Vi ska fixa klart våra inbjudningar, och vår hemsida, i helgen och lägga på inbjudningarna på lådan... På måndag är det officiellt!

• Kajsalisan

1) När tänker ni skicka ut era inbjudningskort???

Så fort de kommer! Så förhoppningsvis i mitten av feberuari

2) Tänker ni låta alla trycksaker gå i samma look? Hur ska de se ut???

Typsnitt och färgtema kommer gå i samma stil blått och vitt. Men inbjudningarna lät vi trycka upp, övrigt gör vi nog själva.

3) Tänker ni ha med något "info-blad" som tillägg till inbjudan?
    Nej, vi har gett tydlig information till våra värdpar vad som gäller.

4) Tänker ni ha någon bröllopshemsida?
    Inte mer än den som finns på bröllopstorget.

• Kajsalisan

Vi har vitt och blått som tema så mina tärnor skall ha djupblåklänningar och så blir det band i samma färg runt buketterna.. blir bra det

• Joji

Det blev inte i helgen som våra inbjudningar gick ut... Vi gjorde klart dem, men vi vill även ha klart hemsidan först, så det blir på torsdag! På fredag är det officiellt!

• Sobeit

Började med servettringarna igår. Jag har köpt obendlade träringar från cchobby och satte fast ett cremefärgat satinband runt och sedan knöt jag fast ett tunnare vinrött satinband runt. Det blev jättebra och gick snabbt att göra. Om någon vill kika så finns det bilder i mitt galleri.

Svar på tråden Juli 2009 forts 3