• MagicalBride

Epilator

Undrar om det är någon som har denna modell Braun Xpressive 7781, är den bra? Gör det jätteont, den ska ju ha något system så att det inte ska göra lika ont. Har aldrig använt en sådan tidigare utan det jag gjort har varit att vaxa eller rakat med vanlig hyvel. Läste något om att denna även har ett vanligt rakhuvud som följer med så man borde ju kunna använda den som en vanlig ladyshave om man ogillar epilering.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 12:42
    www.pixmania.com/se/se/1684721/art/braun/silk-epil-xpressive-7781.html

• Svar på tråden Epilator
  • Stardusty

Nej, inget vax, bara en platta som man masserar benet i cirkulära rörelser med och som håren fastnar på. Gjorde inte ett dugg ont och håren tog jättelång tid att växa ut, annars när jag rakar växer dom ut nästa dag typ..

MagicalBride skrev 2009-01-15 13:29:35 följande:
    Stardusty: Måste man ha vax då?DonKat: Jo det är nog sant för det gjorde man när man vaxade också det var bara i början det gjorde lite ont men varefter så vänjer man sig. Exakt jag gillar inte stubben som kommer ut ganska så fort igen jag har ju mörkt hår också så det syns ganska så mycket och jag irriterar mig på det. Hur lång tid tar det ungefär för dig att göra båda benen klart? Har du hår på bara halva eller hela benen?
  • Pizan
    Stardusty skrev 2009-01-15 13:18:37 följande:
    Har inte använt epilator själv, men de som gör det säger att man vänjer sig vid smärtan efter några gånger.Själv har jag en depilator, det är som en liten platta som man masserar huden och som stråna fastnar på, hur enkelt som helst och gör inte ont öht. Dröjer länge innan håret växer ut igen också!
    Jag har försökt att goggla men hittar inget som passar in på din beskrivning. Vad är det för märke och heter den nått speciellt. Den låter ju nästan för bra för att vara sann.
  • Sååå lurade

Jag har en epilator men blir alldeles prickig efter den, inte bara första dygnet, bikinilinjen har jag förstört totalt och ångrar bittert att jag började epilera. Har som små blåmärken i varje hårsäck... Det satt så hårt att jag fick blödning när håret rycktes ur. Har suttit i bastu innan och värmt upp huden innan också , men tyvärr inget bra på mig.

• DanKat

Sååå lurade skrev 2009-01-15 17:05:21 följande:

Jag har en epilator men blir alldeles prickig efter den, inte bara första dygnet, bikinilinjen har jag förstört totalt och ångrar bittert att jag började epilera. Har som små blåmärken i varje hårsäck... Det satt så hårt att jag fick blödning när håret rycktes ur. Har suttit i bastu innan och värmt upp huden innan också , men tyvärr inget bra på mig.
    Och för mig är epilator det enda som INTE gjort permanenta märken vid bikinilinjen... synd att alla är så olika, hade varit mycket lättare om alla kunde följa samma råd så att folk slapp råka ut för sånt
  • Sååå lurade

Absolut, då vore det enkelt. man vill ju inte vara en neagativist bland alla supernöjda användare. Men man vill ju också upplysa om att det KAN få fler konsekvenser än bara smärta som faktiskt är övergående...

DanKat skrev 2009-01-15 18:01:21 följande:
    Sååå lurade skrev 2009-01-15 17:05:21 följande:
    Och för mig är epilator det enda som INTE gjort permanenta märken vid bikinilinjen... synd att alla är så olika, hade varit mycket lättare om alla kunde följa samma råd så att folk slapp råka ut för sånt
  • Anciii

ojj blev lite chockad över att läsa det som andra hade skrivit de som hade använt epilator för hår under armarna och bikinilinjen.. på min står det att man inte ska använda den där eftersom det är känsligt och man kan skada huden.. epilatorn jag har finns det en annan del(munstycke lr va man ska kalla det) som man kan använda på dessa områden..

• Sååå lurade

Ja för min del kvittade det, för jag har samma märken på benen... men det är svårare att ignorera dem i bikinikinjen...

Anciii skrev 2009-01-15 20:02:04 följande:
    ojj blev lite chockad över att läsa det som andra hade skrivit de som hade använt epilator för hår under armarna och bikinilinjen.. på min står det att man inte ska använda den där eftersom det är känsligt och man kan skada huden.. epilatorn jag har finns det en annan del(munstycke lr va man ska kalla det) som man kan använda på dessa områden..
  • Stardusty

Det heter depilering, den jag har är tysk så hemsidan är på tyska, men du kan iaf se bilder www.sundepil.com/

• MagicalBride
    Stardusty skrev 2009-01-15 21:25:57 följande:
    Det heter depilering, den jag har är tysk så hemsidan är på tyska, men du kan iaf se bilder www.sundepil.com/
    Wow det verkar himla bra, var köper man sånt och vad kostar det tala om allt du vet snälla :)
  • MV85

Sånna finns ju att köpa på kicks...

• MagicalBride
    MV85 skrev 2009-01-15 21:38:59 följande:
    Sånna finns ju att köpa på kicks...
    Det måste jag titta på imorgon :) vad kostar dem tro?
  • MagicalBride
    Stardusty skrev 2009-01-15 21:25:57 följande:
    Tas hårstråna bort ifrån roten alltså?
  • MV85

Vet inte vad de kostar, för jag har aldrig provat dem.. bara sett dem.. Åhléns har dem oxå, men inte så konstigt eftersom det är samma företag som äger båda de butikerna...

• EllaMa

jag vill ju kunna köra samma metod överallt..inte epilator där och rakhyvel där..och epilator i armhålan..iiiihhh..eller bikinilinjen...usch. men depilator låter intressant..tror ja sett de på tv shop nån gång

• minken

Hade en epilator men har på sisone kört med en "vaxmaskin", som man pluggar i eluttaget.
    Den värmer vaxet själv o så stryker man på det, sen drar man bort med remsor.
    Mindre smärtsamt än epi tycker jag med!
    Angående bikinilinjen så tycker jag de bästa e att gå till salong o få det bortvaxat!
    Blir finare än vad jag lyckas med själv iaf, har inte röda prickar längre :)

• MagicalBride

Köpte de där grejerna på Kicks igår som någon rekommenderade, de som är som ett sandpapper som man fäster på en plastgrej som ska masseras över hela benet. Men det är verkligen inget för mig, igår var benen lena, men jag fick inte bort alla hår, sen går det åt ganska många såna där papper varje gång, plus att det sved så himla mycket efteråt och även idag när jag duschade. Och idag vad tror ni jag känner då, joooo massor med stubb precis det jag inte vill ha för då kan jag lika bra använda en rakhyvel fast den är ju tusen gånger bättre än den där skiten. Nej måste nog testa en epilator istället.

• Sååå lurade

det där prova jag nog för 10 år sedan, helt hopplösa..

MagicalBride skrev 2009-01-17 18:13:52 följande:
    Köpte de där grejerna på Kicks igår som någon rekommenderade, de som är som ett sandpapper som man fäster på en plastgrej som ska masseras över hela benet. Men det är verkligen inget för mig, igår var benen lena, men jag fick inte bort alla hår, sen går det åt ganska många såna där papper varje gång, plus att det sved så himla mycket efteråt och även idag när jag duschade. Och idag vad tror ni jag känner då, joooo massor med stubb precis det jag inte vill ha för då kan jag lika bra använda en rakhyvel fast den är ju tusen gånger bättre än den där skiten. Nej måste nog testa en epilator istället.
  • MagicalBride

Sååå lurade skrev 2009-01-17 21:59:46 följande:

det där prova jag nog för 10 år sedan, helt hopplösa..
    Skönt att jag inte är ensam om att tycka det :) Vad brukar du köra med annars, är det rakning eller vanlig ladyshave?
  • Juni2009

TS
    Jag har inte läst alla svar men jag vill berätta att jag har epilator som jag använder då o då.

Ofta jag har sagt till mig själv att jag ska snygga till benen varje månad men det blev ofta varann månad då blir benhår ganska lång då gör det mer ont.

Jag såg idag hur lång håret blev... glömde ju så klart bort benen...

Så jag kommer att plåga mig själv snart...

Svar på tråden Epilator