• MagicalBride

Epilator

Undrar om det är någon som har denna modell Braun Xpressive 7781, är den bra? Gör det jätteont, den ska ju ha något system så att det inte ska göra lika ont. Har aldrig använt en sådan tidigare utan det jag gjort har varit att vaxa eller rakat med vanlig hyvel. Läste något om att denna även har ett vanligt rakhuvud som följer med så man borde ju kunna använda den som en vanlig ladyshave om man ogillar epilering.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 12:42
    www.pixmania.com/se/se/1684721/art/braun/silk-epil-xpressive-7781.html

• Svar på tråden Epilator
  • Stardusty

Har inte använt epilator själv, men de som gör det säger att man vänjer sig vid smärtan efter några gånger.
    Själv har jag en depilator, det är som en liten platta som man masserar huden och som stråna fastnar på, hur enkelt som helst och gör inte ont öht. Dröjer länge innan håret växer ut igen också!

• MagicalBride
    Stardusty skrev 2009-01-15 13:18:37 följande:
    Har inte använt epilator själv, men de som gör det säger att man vänjer sig vid smärtan efter några gånger.Själv har jag en depilator, det är som en liten platta som man masserar huden och som stråna fastnar på, hur enkelt som helst och gör inte ont öht. Dröjer länge innan håret växer ut igen också!
    Hmmm en depilator, har jag aldrig hört talas om faktiskt, ska söka runt lite på nätet och se om jag kan finna mer information om en sån.
  • DanKat

Jag har använt epilator länge (har dock inte provat märket du funderar på), och det är som Stardusty säger att man vänjer sig vid smärtan. Låter kanske hemskt men så är det

Det som gör att jag tycker det är bra med epilering är att man inte behöver göra det på långa vägar så ofta som om man använder rakhyvel, och dessutom blir det inte stubb utan det växer ut lite mer naturligt eller vad man ska säga... så det är inte lika farligt om man väntar lite längre (om man väntar för länge mellan rakningarna så blir det ju ganska så stickigt... )

En sak som är lite dumt med epilering är dock att det tar längre tid... det är inte som att bara dra en rakhyvel över benet och så är det klart, det tar ett tag om man ska vara noggrann... men jag tycker iaf helt klart att det är det bästa alternativet av de hårborttagningsmetoder jag provat!

• MagicalBride

Stardusty: Måste man ha vax då?

DonKat: Jo det är nog sant för det gjorde man när man vaxade också det var bara i början det gjorde lite ont men varefter så vänjer man sig. Exakt jag gillar inte stubben som kommer ut ganska så fort igen jag har ju mörkt hår också så det syns ganska så mycket och jag irriterar mig på det. Hur lång tid tar det ungefär för dig att göra båda benen klart? Har du hår på bara halva eller hela benen?

• Luucie

Tycker epilator gör skiitont! Men jag tror på att man vänjer sig om man fortsätter med det...för det gör man ju med allt.

Men det gäller att stå ut och själv kom jag bara en decimeter..

Vaxar hellre.

• MV85

Jag har bara provat en gång, och upptäckte då mitt problem - jag har för tunna strån!
    Jag VILL epilera benen, men det verkar inte gå.. Den tar det värsta, så benen SER släta ut, men känner man efter så är det det inte på långa vägar (har ljusa hår).. mycket enerverande!
    Någon som har någon teori? Fel epilator bara, eller kan det helt enkelt vara så att det inte går epilera mina ben?

• Anciii

Jag har använt epilator i flera år nu, däremot inte just den som du har bild på, jag har den philips med is.. isen är till för att det ska göra mindre ont, men som sagt man vänjer sig vid smärtan och tillslut gör det inte så ont- jag använde isen de första två gångerna sen har jag kört utan.. men absolut en bra investering tycker jag....

• DanKat
    MagicalBride skrev 2009-01-15 13:29:35 följande:
    DonKat: Jo det är nog sant för det gjorde man när man vaxade också det var bara i början det gjorde lite ont men varefter så vänjer man sig. Exakt jag gillar inte stubben som kommer ut ganska så fort igen jag har ju mörkt hår också så det syns ganska så mycket och jag irriterar mig på det. Hur lång tid tar det ungefär för dig att göra båda benen klart? Har du hår på bara halva eller hela benen?
    Tänk på att när man vaxar så går det väldigt fort ändå, det är mer utdragen smärta vid epilering... bara så du vet, så du är beredd på det om du väljer att köpa en
    Hmm, kanske brukar hålla på en timme..?? (men jag brukar även epilera under armarna, där tycker jag det blir det absolut bästa resultatet av alla ställen! Och där går det fortast också! ) Men jag vet inte riktigt, har inte exakt koll hur länge jag brukar hålla på... beror förstås på hur noggrann man är, och hur mycket man har låtit det växa ut sen sist. Jag brukar mest göra på nedre delen av benen, men jag brukar "fara över" övre delen av benen lite snabbt iaf.
  • Blina

Första gångerna jag använde epilator gjorde det sk*t ont, en riktigt plåga. Fick stärka mig med en GT. Men nu använder jag bara epilator. Om man kör en gång i veckan hålls benen lena hela tiden, för det är ju bara några hårstrån i taget som växer ut, och det blir ju inte så stickigt som med rakhyvel. Men det kan gå både två och tre veckor mellan gångerna utan att det blir hinner bli lurvigt ändå. Jag tycker den är kanon, för man behöver inte hålla på så ofta som med hyvel, och nu gör det inte alls lika ont.Använder den t.o.m. på bikinilinjen.

Så bara men kommer över de första gångerna så är det helt klart värt de extra minuterna det tar.

Svar på tråden Epilator