• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • hummle

baver: NICE *dag-drömmer* mysigt att åka iväg bara ni som man o hustru/fru.

åååååå va jag längtar jag me t o kalla mej fru o gubben min för MIN MAN!!! o d kan jag göra om 17 dagar...
    WIIIIIIHIIIIII

nä nu raggar jag bilder på uppsättningar som en blådåre ska ju t frissan imorgon. grejen e ju att jag fortfarande inte bestämmt mej för vad jag ska ha i håret...
    min klänning kommer att ha små glimmande pärlor upptill o så ska jag ha ett pärlhalsband o armband. funderar på att ha en tiara men ska den vara "strassig" lr ha pärlor?! slöja blir nog inte bra t varken klänningen lr mej, känns inte direkt jag.
    *funderar o kollar vidare*

• Tx2

Aber was schön!

Oj, nu går det fort hummel!
    Hur gjorde du/ni med vigselprogrammen?
    Har du mycket pärlor på klänning o smycken så skulle jag köra på pärlor även i håret. Antingen på en tiara (lite strass är ok). El bara nålar med pärlor i, tror att glitter hade sådan om jag minns rätt.

• hummle

inga pärlor utan typ strassaktiga yttepytte små "pärlor/stenar" som glimmar lite... bara pärlor på smyckena eg... funderar vidare
    ska kolla glitter, tack för tipset

o visst har d gått snabbt?! kan inte förstå att på lördag e d 14 dagar, 2 veckor kvar... e ju på mässan hela helgen o planerar springa runt lite o suga in d sissta bröllops idéerna

ja vigselprogramet har inte testats nått med skrivaren e ur funktion så jag väntar på den händige köpte dock papper på arkivet så jag kan testa men d blir omslag o ett papper i så som jag vill ha d. om d inte funkar ja då blir d skrift på omslagets insida o baksida så som du tipsade...

• Tizia

baver: Häftiga blommor =) Vet du om d finns i fler färger??

Sweetsun: Håller med dom andra.. man vill dricka lite men absolut inte bli "packad" =)

Håller på för fullt med festhäftet nu å funderar lite på hur man ska fästa alla papper inuti.. Känns lite trist å häfta med häftapparat.. å sidenband känns inte som det kommer att hålla ihop allt.. Hur gör ni andra ?

• Teapot

Tizia, prova sy ihop festhäftet på symaskin istället för att häfta! Har aldrig testat själv men många har pratat om det och jag tror det kan bli riktigt snyggt. Annars kan det bli fint med ett (elastiskt) band i en färg som passar in.

• Tx2

Närblir1: har dessvärre inge tips.

Tizia: har oxå läst om sy ihop på symaskin. Men viktigt att man testar först, tror att tråden inte skall vara så spänd. Provade på våra inbjudningskort men det funkade inte så bra på det hala pappret plus att det var så liten bit så det släppte.

• Tizia

Att man aldrig funderat på sånt när man varit på bröllop =)
    Ska testa å sy å hoppas på att d funkar ! Tack för tipsen !

• Danielaa

hummle: Ojoj va fort de går! Va spännande!

Tizia: Jag ska nog göra hål i festprogrammets vikning å sätta band igenom så de kommer ut vid "ryggen" av häftet... Om du förstår hur jag menar...!

När2blir1: Min frisör e superduktig å väldigt lyhörd, henne ska jag gå till! Har inte koll på va salongen heter nu för hon har precis bytt! Men kan kolla de om du e intresserad!

Bröllopsmässan! Ska ni dit tjejer? Ingen som har lust å sällskapa? Jag ska dit på söndag, pasasr bara då för mig... Nån som har lust å följa me?

• Teapot

Jag och min blivande ska till bröllopsmässan! Har inte bestämt vilken dag än dock, kan välja

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!