• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Danielaa

Hummle: Jättekul att du kom med igår!

Myrmor: ojoj, den va oxå riktigt fin! Vet inte om kjolen känns lite för "lätt" å "flygig" för mig...? (Försöker komma på sätt att inte ha ännu en att välja på... )

Men av dom andra två tyckte du Venus-klänningen va mer jag eller...? Eller missförstod jag då...?

Va tycker ni andra...?

• Teapot

Danielaa: måste också säga att venusklänningen ser toppen ut! Har alltid bestämt hävdat att jag ska ha en mycket enkel klänning, men när jag ser alla dessa fantastiska skapelser så börjar jag tvivla på mig själv

Och myrmor, annonsen verkar vara borttagen, för precis som hummle så hittar jag den inte jag heller.

• SweetSun

alltså, det med SB, hur ska man va klädd, kan man byta om där..? Hur många bilder fick man?

• Tx2

Tack för tjötet igår!
    Hummle och Teapot: Jättekul att ni följde med! Hoppas vi får se er fler tillfällen.

Jag har nog lyckats samla ihop dem flesta mobilnr, kan kanske göra en sammanställning och inboxa någon dag ifall fler vill ha och om det är ok med er att jag delar med mig.

Danielaa: du vet vilken klänning jag röstar på!

Teapot: Meningen var att jag oxå skulle ha en väldigt enkel klänning med knappt någon vidd i kjolen. Men så gjorde jag misstaget o provade en massa olika och tydligen skulle jag var amaräng

Wiii, klänningen är klar! Fick bilder under dagen idag, dem jobbar på som bara den innan deras nyår.

Angelica: Betyder din kommentar på msn att vi får se dig om en vecka

• Teapot

Tx2: ja det kanske är svårt att motstå! Har ju faktiskt en klänning som jag "råkade" tokfynda innan jul och den är ganska enkel. Men det är ju inget som säger att jag inte kan sälja den vidare om det börjar rycka lite i maräng-genen

• Tx2

Maräng-genen kan ligga latent och dyka upp när man minst förväntar sig det

"Råkade" tokfynda låter intressant. Vad är det för klänning och hur "råkade" du fynda den?

• Teapot

Drömsurfade runt och hittade den på tradera, oanvänd. Var löjligt lågt utgångspris så jag kände mig nästan tvungen att lägga ett bud. Och vips så hade jag vunnit auktionen och den var min!

• Vendel och Angelica

ja så länge inget annat händer så! Kanske inte festa alkohol! Men partaja kan jag endå
    (inte gravid pga mediciner)

Tx2 skrev 2009-01-16 17:33:00 följande:
    Angelica: Betyder din kommentar på msn att vi får se dig om en vecka
  • Myrmor

Hallå brudarna! Nu börjar morfinet släppa och jag känner mig som mig själv igen .. Gillar narkos lite för mycket tror jag . Har lämpat av a i frölunda hos vänner och ska nu väcka myran som somnade i bilen.

Hade lite lätt panik i morse när min telefon inte gick att ladda. Åkte hastigt och lustigt in och köpte en ny telefon (som jag inte alls har råd med egetligen), och på vägen hem försökte jag ladda min gamla mobil i bilen.. och det funkade.. Suck!! Så det var ´bara laddaren som var trasig.Är ju knäpp som inte kollade det först, jaja!

Hur som helst, när jag var inne passade jag på att beställa vigselringen, så i slutet av mars får jag den

Kläöönningen ligger kvar under köp o sälj, inlagd den 14.e vid tvåtiden på eftermiddagen, la sposa sandalina står det. Kolla inte den, den är en ljuvlig liten bakelse.

Daneilaa: Jag röstar på venusen

• hummle

Myrmor skrev 2009-01-16 18:30:57 följande:

Kläöönningen ligger kvar under köp o sälj, inlagd den 14.e vid tvåtiden på eftermiddagen, la sposa sandalina står det. Kolla inte den, den är en ljuvlig liten bakelse.
    åååååå fiiiiiin
    kul m ring kommer d montro bli mkt pillerillande på den innan dagen B?!

min lillebror ringde mej för en stund sedan o komenterade den fina inbjudan, å så rörd jag blir för han e inte alls sån.
    förgyllde min kväll m d.
    hämtat mitt tyg som mamma ska sy klänningen, den tar jag m t henne imorgon när jag ska prova ut korsetten. men först bär d av t stan för o beställa ringarna. o sen på kvällen ska jag o min tärna kolla på bröllopsduellen. får se om jag hinner (läs har lust) o springa i affärer m lillan o sambo. annars blir d nästa helg då jag ska på bukettkonsultation.

tx2: hoppas oxå på fler gånger innan jag gifter mej men d e ju inte så långt kvar nu. annars så finns jag ju efteråt oxå

nä nu ska jag mysa ner i soffan, ha en trevlig kväll o helg tjejer!
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!