• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

    Ännu en tråd närmre våra bröllop.

    I år gifter vi oss!

    Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

    Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

    Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

    Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

    Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

    December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

    Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

    Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Tx2

    Nä, jag sparkade till så hårt när han tog ett steg framåt istället för bakåt. Stackars tår.

  • Myrmor

    Gaaaah!! Blir fullkomligt knäpp! Vi har bett om att få en barnfri fest, med undantag för ammande bebisar. Nu har en av A:s vänner sagt att de antagligen tar med sin son i alla fall. Grrr! Känns så himla taskigt av dem, deras son är till och med äldre än myran, och de har tillgång till barnvakt (men lillsnubben är inte så van vid barnvakt... HERREGUD, de har vetat om bröllopsdatumet ett år och har haft gott om tid på sig att låta honom vänja sig.). Känns helt taskigt att vi lämnar vår lilla hemma och så ska deras unge sitta där.. Blä! Och så är det en av A:s äldsta vänner, så man vill ju inte att de inte ska komma... Så nu har jag spytt av mig lite..

  • Tx2

    Vad trist att dem inte respekterar er önskan. Kan dem inte åka hem tidigare om dem inte vill lämna honom för länge med barnvakten. El at bara en kommer...

    Här sitter vi och autocad:ar och svär över bordsplaceringen. Kan man flytta på väggarna, hyra in perfekta bord el hoppas på att mormor inte är med på kvällen och att en (max) blir sjuk?

    Usch så får man inte tänka. Sorry, men det är svårt att få til det bra.

    Myrmor, du noterade mitt mail idag? Hade skickat till fel adress igår.

  • Myrmor

    Noterat och med glädje mottaget!!

    Har bestämt mig för att skriva till mamman i fråga, känns helt surrealistiskt att inte säga något när så många lämnar yngre barn hemma. Hoppas att det inte ställer till för mycet problem, men om hon inte vill/kan komma får det väl vara så.


    Tx2 skrev 2009-04-10 20:57:06 följande:
    Vad trist att dem inte respekterar er önskan. Kan dem inte åka hem tidigare om dem inte vill lämna honom för länge med barnvakten. El at bara en kommer...Här sitter vi och autocad:ar och svär över bordsplaceringen. Kan man flytta på väggarna, hyra in perfekta bord el hoppas på att mormor inte är med på kvällen och att en (max) blir sjuk? Usch så får man inte tänka. Sorry, men det är svårt att få til det bra. Myrmor, du noterade mitt mail idag? Hade skickat till fel adress igår.
  • Myrmor

    Vad tror ni om detta?

    "Pratade med Anders, och vi måste vara ärliga och säga att det inte känns bra att William kommer med till bröllopet. Han är jättego, men dels är det så många par på festen som också delammar som lämnat hemma sina mycket yngre barn. Det skulle kännas respektlöst av oss, och svårt att förklara för dem varför just han fick komma och inte deras barn.

    Dessutom är han ju stor, och kräver aktivering på ett annat sätt än när han var bebis (som när vi var på bröllopet i somras och han var nöjd med att sitta i sin stol hela kvällen).

    Vi vill verkligen inte göra er upprörda, och hoppas ni förstår vår situation. Hoppas att det kan lösa sig med barnvakt på hotellet som ni pratade om att ni skulle ha. Då kan du ju lätt smita fram och tillbaka om han skulle bli tröstlös."

  • Äntligen 090822

    usch myrmor!! tradigt sånt där!
    Måste säga att jag tycker att ditt mail är jätte bra, tycker het klart att ni ska skicka det!
    För det första vem vill inte gå barnfria på bröllops fest???
    Sen så om andra lämnar sina små hemma så kan väl de lämna bort ett större barn, när nu inte alla ev barnvakter är med på bröllopet!!

    Maila dem JAg håller tummarna!!!

    Här är det familjen trött, ska nana kudden redan nu...

    mammor kommer och fikar im, så Wilhelm och jag ska baka tårta till Mormor och farmor im fm...
    Sen blir det lite middag med syster och goda vänner!

    Hoppas ni alla får en bra påskafton!

    Kramar

  • Tx2

    Har du en väldigt bra relation med henne? Om ja, så kan du skicka mailet. Annars tycker jag att det är Anders som borde ta upp det med sin vän, antingen genom att ringa el maila.

  • Myrmor

    Har hyfsat bra kontakt med henne,men framför allt tror jag att det är henne man behöver "övertyga", inte honom..

    Har mailat nu i alla fall, känns skönt! Hoppas de kan komma bägge två!


    Tx2 skrev 2009-04-10 21:53:02 följande:
    Har du en väldigt bra relation med henne? Om ja, så kan du skicka mailet. Annars tycker jag att det är Anders som borde ta upp det med sin vän, antingen genom att ringa el maila.
  • Tx2

    Wehiii! Nu går det undan.

    Tre veckor kvar!
    För Tizia oxå!

    Fyra veckor kvar för baver!

    Fem veckor kvar för Myrmor och Sweetsun!

    Sex veckor kvar för Skille!

    Och ni andra får vänta på nedräkningen lite..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!