• nässlan87

ang klädsel

undrar lite hur ni skriver ang kläder, ska beställa inbjudningskorten idag nämnligen.

tänkte först kavaj men vet inte om damerna då förstår att det ska vara klänning eller om jag då ska skriva ut kavaj och klänning?

tycker ni att jag bara ska skriva kavaj och hoppas på att de kommer i klänning?

tack på förhand

• Svar på tråden ang klädsel
  • RebeckaEhlin

Vi skrev Kavaj på våra inbjudningar, vet dock inte om de kommer i klänning.
    Läser man dock om vett och etiektt så skall gästerna komma i klänning när det står kavaj!

Lycka till

• nässlan87

ja vet men frågan är om de orkar läsa vett och etikett eller om de vet detta.

• RebeckaEhlin

Jag tror tyvärr inte att man vet detta men skulle jag få en inbjudan där det stod kavaj skulle jag kolla upp vad som gällde mig.

• Fenixx
    RebeckaEhlin skrev 2009-01-14 15:25:02 följande:
    Jag tror tyvärr inte att man vet detta men skulle jag få en inbjudan där det stod kavaj skulle jag kolla upp vad som gällde mig.
    precis, tror jag ändå att dem flesta gör, annars får dem väl fråga.
  • Hemlig2009

Ja, inte ska vi behöva ändra klädkoderna för att gästerna inte orkar kolla upp vad de betyder? Då kanske de i alla fall har lärt sig till nästa gång.

Och hur många damer går till ett bröllop i byxor? Sedan är ju byxor okej men om de är av festlig modell.

• EllaMa

Fin & Festlig står de på våra

• Hemlig2009

Klädkoden är ju till för att hjälpa gästerna. Därför kan det ibland ställa till mer trubbel att skriva något eget. Som gäst vill man ju veta att man klär sig rätt och jag skulle då behöva fråga brudparet vad just de menar med sin egna klädkod.

• EllaMa

Fin och festlig är ju inte svårt att förstå... annars får man väl skruva fin och festlig, t ex kavaj

• Hemlig2009

Fast då kan ni ju lika gärna skriva Kavaj.

• shakynose
    EllaMa skrev 2009-01-14 16:40:33 följande:
    Fin och festlig är ju inte svårt att förstå... annars får man väl skruva fin och festlig, t ex kavaj
    Ja du, det har behandlats i många trådar och det är inte alls självklart för alla...

Jag går på fest i jeans, topp och loafers och känner mig fin!
  • EllaMa

jo..men de är ju inte vanlig fest..bröllopsfest.
    och ja man kan bara skriva kavaj men jag tycker de är mer personligt att skriva som man själv vill utan alla dessa mallar jämt.

tror inte nån jag känner skulle ta på sig jeans på bröllopsfest så ja vågar då skriva fin och festlig

• 20090725
    EllaMa skrev 2009-01-14 17:06:27 följande:
    tror inte nån jag känner skulle ta på sig jeans på bröllopsfest så ja vågar då skriva fin och festlig
    samma här, vi kommer förmodligen inte skriva någonting om klädsel i inbjudningarna då vi vill att alla ska få klä sig exakt hur de vill, men sen tror jag inte att det e någon som kommer att komma i ett par slitna jeans och en säckig stor t-shirt!
  • gotlandsulrika

Vad gör man när man sagt att man ska ha klädkod mörk kostym och svärfar säger att han tänker ha en röd!!?

• shakynose
    gotlandsulrika skrev 2009-01-14 17:46:40 följande:
    Vad gör man när man sagt att man ska ha klädkod mörk kostym och svärfar säger att han tänker ha en röd!!?
    Ringer polisen
  • gotlandsulrika
    shakynose skrev 2009-01-14 18:05:24 följande:
    Ringer polisen
    Jo, det är ju ett lockande alternativ :)
  • shakynose
    gotlandsulrika skrev 2009-01-14 18:08:46 följande:
    Jo, det är ju ett lockande alternativ :)
    Jag vet ärligt talat inte hur man avråder från sådana fashion faux-pas på ett snällt sätt som inte sårar. Vädja till svärmor?
  • nässlan87

tror ni att det är ok att skriva kavaj eller ska jag lägga till kavaj och klänning?

• shakynose
    nässlan87 skrev 2009-01-14 19:09:53 följande:
    tror ni att det är ok att skriva kavaj eller ska jag lägga till kavaj och klänning?
    Jag tycker att det är alldeles tillräckligt med "kavaj".
    Om du absolut vill förtydliga vad detta innebär för damer så lägg till den korrekta tolkningen!
Svar på tråden ang klädsel