• Barret

Brudtärnan som frågar bruden om råd inför hippa....

Jag ska gifta mig i sommar tillsammans med en helt fantastisk man. Vi började planera bröllopet innan julledigheten och har tillfrågat en nära person om hon vill vara vår brudtärna, hon tackade ja. Efter ett tag frågade hon mig om jag vill ha en möhippa och vad jag i sånna fall vill ha? Herre gud, tänkte jag, fråga inte mig, fråga min blivande man, han vet..... Försökte slingra mig och inte svara, klart jag vill ha en hippa!!! Hon sa att jag ju kunde återkomma... Suck. Har jag valt fel brudtärna? Vad ska jag göra?

-Ibland är det skönt att skriva av sig-

• Svar på tråden Brudtärnan som frågar bruden om råd inför hippa....
  • Barret

Ja men jag skulle gärna vilja att det var en överraskning... Jag kanske har missuppfattat det här med möhippor, men jag har alltid tänkt mig att planeringen av den ska vara något som bruden inte är inblandad i...

• Barret

Hum... ni har rätt, om man inte har varit tärna innan så vet man ju faktiskt inte... Jag har ju varit så insnöad och påläst själv att jag inte riktigt tänkt att hon inte varit det... Kanske borde ringa henne och prata med henne...

• Barret

Stardusty:
    Det kändes jobbigt just när hon frågade för jag viste ju inte vad jag skulle svara.. Jag kanske bara var chockad för att hon frågade, har aldrigt hört om någon annan som blivit tillfrågad förut.. Bara att de pratat med personens respektive och luskat ut det på den vägen...
    Hon sa: "Vill du en möhippa? Är det jag som ska fixa den?" Inte som att hon frågade vad jag ville göra på hippan utan mer en fråga om jag ville ha en överhuvudtaget. Kändes nästan som att hon tyckte det var lite jobbigt och då kändes det extra knepigt att säga "jo men det är klart jag vill".
    En hippa för mig kan vara allt ifrån att bli utskämd på stan till att bara ha det lite mysigt med spa och middag som Julia78 skrev..
    Men ja, jag måste nog som sagt ringa och prata med henne...

• Barret

Stardusty:
    Ja, det kanske är det...

PL090902:
    Jag har aldrig tänkt på det på det sättet, men du kan helt klart ha rätt... Jag kanske måste lära mig att slappna av också *skrattar lite för mig själv*

• Barret

Nej inte jag heller, därför jag blev så himla förvånad...

MulleNuh skrev 2009-01-13 13:40:52 följande:
    Hmm fast jag skulle nog hellre bli helt överraskad på min hippa! Jag har då aldrig hört om en hippa där dom frågat bruden vad hon vill göra..
  • Barret

Det låter som att din hippa kan bli när som helst, åh vad spännande... :o)

AnAngel skrev 2009-01-13 16:49:45 följande:
    syrran min är tärna, och jag vet att det blir en möhippa (som jag längtat efter!) men absolut ej när... de där hyshas det mkt om... alla mina vänner verkar inte veta ngt och jobbar jämt (säger de!!)... när jag undrar va de gör på helger etc... *S*...och det börjar närma sig... vi gifter oss den 28/2... skulle nog blivit paff om hon frågat om jag ville ha en och vad jag ville göra.... de ska ju vara en överraskning!
  • Barret

DCL:
    Ja jag kanske är löjlig som reagerar på det, men det var något helt nytt för mig att bruden skulle bli tillfrågad. Jag och min blivande man pratar väldigt mycket med varandra om allt möjligt och han vet precis vad jag tycker om för tillställningar och vad jag inte tycker om. Även om vi inte precis pratat om någon eventuell möhippa så är jag hundra säker på att han vet exakt vad han ska svara till min brudtärna om hon skulle fråga honom..

• Barret

Kan uppdatera er med att jag faktiskt pratade med min tärna igår. Hon ringde mig och vi började prata om det igen. Hon bor inte i samma stad som jag och hon känner ju inte så många av mina kompisar här. Hon frågade igen vad jag ville och jag förklarade för henne vad jag vill och inte vill och att jag vill att det ska vara en överraskning... Kändes skönt att "prata ut" om det.

Tack för era tips och åsikter.

• Barret

Jo det tror jag också, blev nog bara lite chockad när hon frågade första gången... Nu känns det mycket bättre :o).

Svar på tråden Brudtärnan som frågar bruden om råd inför hippa....