• miac

Bra pappersaffär i Göteborg?!

Hejsan!
    Någon som kan tipsa mig om bra affärer som säljer papper/kort som man kan ha till sin bröllopsinbjudan o festprogram. Har varit på Panduro o Inex och hittat en del men de är väldigt dyra...Finns det något tryckeri som säljer billigt papper kanske?? Tack på förhand!

• Svar på tråden Bra pappersaffär i Göteborg?!
  • Anna i Kungälv

Vanliga färgade kort och kuvert hittade jag ganska billigt på Akademibokhandeln i Nordstan. Är det andra typer av fina och mönstrade papper du är ute efter så har jag tyvärr inga bra tips. Kort och kuvert är i alla fall billigare på Akademibokhandeln än på Panduro. (Även billigare än mattonbutiken.)

Hittar du något bra, så hör gärna av dig. Är nämligen själv på jakt!

• gusdanima

Jag köpte allt material till mina inbjudningar på Arkivet, det ligger på lilla kyrkogatan. De är jätte hjälpsamma och har massa bra inbjudnings-exempel för inspiration.

• piggelinbride

Det lönar sig att gå runt i stan och kolla lite och jämföra priser. Vi hittade ett kuvert som vi ville ha på Arkivet, men hittade samma kuvert på Inex för 1/4 av priset. Så jag tycker inte att Inex är så dyrt, men det beror säkert på vilken vara man ska ha.
    Håller med om att Akademibokhandeln har bra grejer.

• ängsblomma

Map i Viktoriapassagen har en del papper och kuvert - är dock inte billigast!

• miac

Tack för era tips! Har varit runt o kollat lite nu, man behöver verkligen jämföra för visst skiljer det sig på priserna. Hittade det mesta jag ville ha på Inex, billigast där också. Sen var jag en sväng på Korthuset på Frölunda Torg. De hade massor med pysselgrejer och sånt till scrapbooking, även en vägg med kort i diverse storlekar och färger. Korten var dock ganska dyra men helt klart värt ett besök dit om man ska ha massa smågrejer o plock!

• Fenixx

jag har tänkt att besöka matton-butiken. men om man kommer med tåg...hur kommer man lättast till den affären, nån som kan tipsa med vilken spårvagn osv?

• Fenixx

nu var det ett tag sen jag var där, men akademibokhandlen låg nära femman-huset eller?

• miac

Hej du!
    Akademibokhandeln ligger i Nordstan mitt emot McDonalds, alltså precis vid den stora in/utgången. Mattonbutiken ligger nästan längst upp på Kungsgatan. Om du åker spårvagn till Domkyrkan så gå sen höger upp (eller går du från Nordstan och vidare upp på Kungsgatan och förbi Domkyrkan och över gatan. Mattonbutiken ligger sen på hörnet vid 7eleven butiken. Hoppas du ska hitta, det är inte så svårt! Lycka Till o hoppas du hittar det papper/kort du söker!

• Fenixx

tack så mycket för beskrivningen!

• Fenixx

nån annan pysselaffär eller pappersaffär nån kan rekommendera när man ändå kommer till göteborg?

• Fenixx

Inex, ligger den också tillgängligt där omkring?

• Misker

Du vill åka till antingen Scrapbook ect. på Danska vägen eller till Pappersakademin i Partille. Scrapbook ect. har hållt på ett tag och har det mesta men är lite dyrare än Papperakademin i Partille som är lite billigare men har lite färre grejer i alla fall när det kommer till Scrapbooking. Lycka till!

Svar på tråden Bra pappersaffär i Göteborg?!