• GladJ

festprogrammet!!

Jag ska göra festprogramet själv i Word. Kommer nog bli riktigt bra, men jag undrar i vilken ordning man ska sätta allt, såsom sånger, ordningsregler, gästlistan m.m.? tar gärna emot någons festprogram till min mail som inspiration.
    scorpy_83@hotmail.com

• Svar på tråden festprogrammet!!
  • Liljjan

Kan ni inte dela med er här på sidan i stället :)
    Jag vill ju också ha.. hihi!

• nedräkning

Någon som är sugen på att dela med sig? Har tyvärr inte fått något program men gissar på att det är många som sitter på ett mail som kan vidarebefordras? Please

• KungKB

Och jag skulle bli otroligt tacksam om du även ville skicka till mig:)

• Jen75

De verkar inte vara någon mening att skriva in adresserna här för det är ändå ingen som skickar. :)
    De har nog blivit lite för många adresser....

• Birana

Hej.
    Ja det är för många adresser och jag orkar inte maila till er men inlägg borde vara lika bra...

Så har vi gjort:

1. Välkommen....

Vi vill välkomna er alla till denna bröllopsfest och hoppas att alla får en rolig och minnesvärd kväll......

2. Lite om datumet (googla så får ni info)
    Vi har också lagt till vad det betyder att gifta sig i augusti enligt den ryska bröllopsalmanackan. Tyvärr så kan jag inte andra månader men augusti betyder att han kommer att vara förtrollad av sin älskade alltid ock att kärlekens stjärnor kommer att lysa klarare och klarare för varje år. Romantiskt tyckte jag.

3. Äktenskap (vad innebär det?)

+ Eftersom jag har en son så har vi intervjuat honom och här ska hans svar redovisas. Annars )(om man inte har barn så kan man trycka in lite roliga citat om vad barn säger om äktenskap)

4. Meny

5. Sittning (vart ska alla sitta)

6. Presentation av brudparet. Här kan man trycka in allt möjligt beroende på önskemål och fantasi.

+ Hur vi träffades

7. Presentation av gäster

8. Här kan visorna och låtarna komma om man ska ha sånt.

9. Dikt om kärlek/ citat om kärlek

10. Framtiden ( Om man vill kan man skriva en liten framtidssaga här)

Jag tycker att allt ska utformas efter smak och önskemål. Det finns inga ramar och gränser utan bara fantasin som sätter gränserna. Finns inte heller några regler om vad man ska ha först utan det är smaksak och sen ska man tänka lite logiskt. Välkommen kan man till exempel inte ha i slutet elerhur?

Hoppas att det är flera som börjar skriva nu så man får lite inspiration själv. Lycka till alla :)

Svar på tråden festprogrammet!!