• zenit

aliansring

Behöver hjälp!

Jag och min kille har planerat att lägga mer pengar på en aliansring och ha en enklare vigselring.
    Såg en underbar ring men den kostade en trejdel av hans månadslön.Han verkar inte förstå hur mycket det kostar med en ring,att det är av stort känslomässigt värde att jag bär en ring jag älskar (skall ju trots allt bära den till jag dör).Nu vet jag inte vad jag skall göra.
    Har gogglat och vissa sidor säger en månadslön.......

• Svar på tråden aliansring
  • Heloise

hmm så vad är frågan, vad behöver du hjälp med ?
    Hur mkt allianser kostar? Det varierar ju jättemkt. Min kostade 3600kr men hade kostat 7200kr (50% rabatt pga av utförsäljning)den har 5 brillianter på 0.30c i rött guld.

• zenit

Måste tillägga att han till min stora förundran tyckte att det räckte med att den kostade mindre än en tiodel av hans månadslön ( han tjänar oerhört mycket).Blev väldigt ledsen då jag trodde att det var viktigare att jag hittade en ring jag tyckte om..........vilket jag har gjort som sagt.Nu vågar jag inte säga det då den trots allt kostade en tredjedel av hans lön.Skall jag vänta med förlovningen,den verkar inte vara tillräckligt viktig för honom???????

• zenit

Min undran är hur stor del av din blivandes mans månadslön gick åt för att köpa den?

Heloise skrev 2009-01-11 18:24:06 följande:
    hmm så vad är frågan, vad behöver du hjälp med ? Hur mkt allianser kostar? Det varierar ju jättemkt. Min kostade 3600kr men hade kostat 7200kr (50% rabatt pga av utförsäljning)den har 5 brillianter på 0.30c i rött guld.
  • zenit

Ok anser att jag är otydlig.Försöker förklara igen.
    Om din man tjänar ca 20 tusen i månaden,hur mycket av dessa skall han då lägga på en ring ? Obs vi har planerat att lägga mer på förlovningsringen dvs den vi skall köpa nu,vi skall bara ha släta vigselringar!!!!!!

• Livaa

Tycker det är ovesäntligt hur mkt av månadslönen han lägger på ringen, det spelar väl ingen roll så länge du är nöjd och tycker om ringen? Skitsamma då om den kostar 2000:- eller 20 000:-. Man får ju köpa en ring efter ekonomin. Man ska ju inte ruinera sig bara för ringens skull...

• Heloise

hmm ja du eftersom den kostade 3600kr så gick väl en 1/4 åt( men det är ju för att vi hade tur. Vi köpte den ihop eftersom vi har gemensam ekonomi och den var ju som sagt var ganska rejält nedsatt, och jag har även en solitär som blir vigselring.
    jag undrar bara om du är beredd att köpa en förlovningsring/vigselring åt honom för lika mkt pengar?
    Det är klart att det är viktigt att ha en ring man älskar men det är ju ändå bara en symbol för det som är viktigare
    Min m2b's ring kommer att kosta mindre än mina ringar inte speciellt mkt dock men hans smoking kommer kosta mer än min klänning så det jämnar ut sig

• zenit

Ok jag är gammeldags hm.Men om jag skulle vara man och tjäna som honom så skulle jag definitivt köpa något han ville ha även om den kostade en bra slant.Man förlovar sig ju bara en gång i livet hm

• Hemlig2009

Fast det där med månadslön är väl en amerikank historia eftersom vi traditionellt i Sverige har släta förlovningsringar. Bor man ihop och ska gifta sig tycker jag att det minsta problemet borde vara förlovningsringen. Får man problem redan där så kanske man ska tänka efter en gång till.

Jag och min sambo kom gemensamt fram till vad vi skulle lägga på ringarna.

Svar på tråden aliansring