Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Vi kommer lägga 170,000 på bara bröllopet. Min blivande svärföräldrar betalar vår bröllop.
bröllopsresan gick på 20.000 för en vecka.
Vet inte exakt vad vårat kommer hamna på i slutändan, men kanske 35 000 eller nåt. VI betalar det mesta själva. Kommer få en "slant" av mina föräldrar men vet inte hur mycket.
Tack vare extraknäck hemmavid har det gått lätt att spara, har inte behövt dra in på nåt och har renoverat en del här hemma samtidigt också.
Resan tillkommer sedan. Ska åka en vecka till Grekland i höst...
Vårt kommer att kosta ca 90 000:- och vi har sparat i nåt år och vi sparar fortfarande. Vi betalar av allt pö om pö.
Vi sparar inte och har inte sparpengar.
Jag är arbetslös just nu men ska bli mammaledig (februaribebis kommer snart) o sambo jobbar heltid.
Vi räknar inte med "extra" pengar från våra föräldrarna.
Men får vi lite pengar så är det bonus.
Vi köper nåt till bröllop för varje månad.
Under våren, nära skolavslutning, brukar det finns många fina finskor till barn så vi ska kolla lite, även till mig om jag hittar nåt jag tycker om.
Sen ska vi till skräddaren/sömmerska o be om sy om lite min klänning (den är lite för lång o lite för stor) även min sambos kostym.
Vi kollar lite runt efter vigselringar, har inte hittat det vi tycker om...
Sen är det maten och dryck som kostar mest.
Vi blir runt 70 personer om alla gäster/släkter tackar JA.
22000 Landar vi på, får 10" av mina föräldrar!
Jag tror att vi kommer att landa på någonstans mellan 60-70 000 kronor. Helt sjukt egentligen att man lägger så mycket på en dag.
Men tyvärr så är det mycket som kostar pengar!
Vi har sparat ihop pengarna själva, kanske får lite sponsring av våra föräldrar. Men det är inget vi räknar med.
Vi lägger undan varje månad och kommer på det sättet kunna spara ihop ca 80 000:- (utan resa), så det är vårt tak.
Fick dock en uppskattad överraskning igår, då min far ringde och ville ge oss 25 000!!!! "Jag har ju bara en dotter"...
Vi kommer ändå försöka hålla kostnaden nere för att kunna fortsätta spara ihop till en resa nästa vinter. Vi är fyra stycken, och vi vill inte lämna barnen hemma, så det blir ju lite dyrt att resa.
Jag skulle INTE ta lån, iså fall är det bättre att vänta och försöka spara pengar. Man kan inte (enligt mig) ta lån för någonting som man inte kan "sälja tillbaka".
Men det är ju lätt för mig att säga som har en far som ställer upp....
18 000:- kommer vi själva betala sen får vi hjälp av föräldrana med maten som går på 10 000:-
Dessutom är det inte kul att börja äktenskapet med massa lån...
Fan våran budget sprack, Vi har inte kunnat spara så som vi trodde, bröllopet är tänkt 30:e maj. Har varit i kontakt med banken så ett lån på ca 30 tusen är ok, men vi har även drabbats av fukt och sånt på vinden som vi måste låna till. Hamnar då på 65 000 kr ink bröllopspengar. men fasen det känns inte så bra. Ibland känns det som om att vi dragit igång nått som egentligen blev för stort?
Feed back gärna.