• Finyare

Hur säger de namnen i kyrkan?

EllaMa skrev 2009-01-09 20:56:56 följande:
    Då vi tänkte ta ett nytt namn efter vi gift oss...så tänkte vi att jag skulle byta innan så de blir billigare. (1500 istället för 3000)
    Nu vill jag ju inte förstöra er smarta idé men... Just eftersom ett efternamnsbyte inte kostar någonting i samband med vigsel så tar PRV ut samma avgift för makar som för en ensam sökande, dvs. för nuvarande 1500 kronor.

www.prv.se/Personnamn/Avgifter/
  • Finyare
    gosbruden skrev 2009-01-10 19:12:29 följande:
    Jag tror att det trådstartaren menar är att hón byter namn innan vigseln (1500) och att hennes blivande tar hennes nya namn när de gifter sig (ingen kostnad).Eller har jag fattat helt fel då?
    Det är precis så jag också har uppfattat det hela och det blir samma avgift för dem båda två tillsammans som vigda, som det blir för bara en av dem att byta namn innan vigseln. Inga pengar att spara alltså då det blir lika billigt. Väntar man med namnbytet så slipper man ju konstiga problem i kyrkan =)
  • Finyare
    gosbruden skrev 2009-01-10 19:21:32 följande:
    aha.. då säger jag ursäkta mig för jag missförstod det du skrev, läste nog för snabbt!
    Äsch då, inget att be om ursäkt för. Jag skriver alltid så att nästan ingen förstår någonting =P
Svar på tråden Hur säger de namnen i kyrkan?