• EllaMa

Hur säger de namnen i kyrkan?

Då vi tänkte ta ett nytt namn efter vi gift oss...
    så tänkte vi att jag skulle byta innan så de blir billigare. (1500 istället för 3000)

Men hur blir de i kyrkan?
    säger de malin elisabeth br****.... eller kan de säga malin elisabeth bara för att inte förvirra gästerna? men att de ändå är personligt..

Sen undrar jag hur vi får fram att vi väljer nytt efternamn..kan prästen säga de på slutet eller ska vi ta de på nåt sätt?

Hoppas ni förstod...blev kanske lite rörigt

• Svar på tråden Hur säger de namnen i kyrkan?
  • EllaMa

nej de kostar inte att byta till den andres namn... men som sagt ska vi ha ett NYTT namn och då kostar de 1500kr/person. Om jag heter de innan vigseln så får min sambo ta de gratis.

Jo men vi vill inte ha med de nya efternamnet under vigseln för att försvirra folk. så de är ju inte alls rätt tillfälle att berätta att vi ska byta.
    Hade ju vart lättare att prästen sa att paret tar namnet berg som efternamn...

Hoppas de går att de bara säger vårt för och mellan namn...

• EllaMa

eh..tror de är ganska förvirrande när de kallar mig för ett helt annat efternamn än vad jag heter....

Tycker de låter dumt..de är ju vårt bröllop..då borde vi ju få att de bara säger våra förnamn och mellan namn.

• EllaMa

åh vad bra...bäst att höra med prästen först men då vet ja att de finns en chans

Svar på tråden Hur säger de namnen i kyrkan?