fru AM skrev 2009-01-13 14:06:57 följande:
Vill bara säga att jag har en annan uppfattning om bilderna på
www.2bridesfotografer.blogspot.com. Fotograferna klargör klart och tydligt att de fotograferar i reportagestil (som är något helt annat än modefoto eller porträttfoto). Givetvis blir det svårare att få till skärpa i dåliga ljusförhållanden - går nte att jämföra med porträttfoto där allt är ordentligt ljussatt och motiven i princip fasttejpade på golvet Jag tycker bilderna på bloggen andas oerhört mycket mer känsla än vad stela brudparsbilder någonsin skulle göra. Fast det är klart att man vill ha ett par såna bilder också! Men den här typen av foto (reportagestil) ska man välja medvetet för att man eftersträvar just det och inte för att det (i det här fallet) är billigt. DÅ blir man besviken.Lycka till med att hitta annan fotograf!
Hej fru AM!
Visst är det reportagestil de fotar, och det är precis det jag vill ha. Men jag har sett så oändligt mycket bättre reportagebilder så det va därför jag blev lite osäker. Hemsidan är nystartad så det kan vara så att de inte hunnit få upp så mkt och kanske är andra bilder bättre, men jag vill inte nöja mig med halvbra... inte för så mkt pengar!
Nunan har jag kollat in, mne hon ville ha 1500kr i "reseersättning" därför att fotostället låg mer än 20 min bort, det tycker jag va snålt och då gick det bort, mer av prinscipskäl ;)
Stort tack för hjälpen ändå!
Blir så glad att det finns så många hjälpsamma själar! :)