prärieklocka?
Hejsan alla blomsterkunninga!
Jag har fått tips om att Prärieklocka ska vara så fin, men har ingen aning om hur den ser ut.
Är det någon som har en bild?
Tack på förhand
Hejsan alla blomsterkunninga!
Jag har fått tips om att Prärieklocka ska vara så fin, men har ingen aning om hur den ser ut.
Är det någon som har en bild?
Tack på förhand
Här finns en bild på prärieklocka. Denna är tvåfärgad men de brukar oftast vara antingen vita eller lila.
www.melandersblommor.se/Blommor/Prarieklocka.htm
Celia -thi hi, vi hamnde på samma sajt!
Japp Irre, jag sökte på Google och den sidan var den första jag hittade! Du också?
Prärieklockan finns i många färger; lila, lila- vit, vit, gammelrosa, creme, limegrön. Den är jättevacker i brudbuketter, speciellt om man ska ha en droppformad och använder den i droppet :)
Jag ska förmodligen ha prärieklockor i min vita bukett! :)
TACK!
Jag ska ha en blåvitbukett. Med framförallt blåklint. Sen ska den vara droppformad. Såg att prärieklocka fanns i blått så det kan ju passa i droppen. Men vad ska jag ha för vita blommor som passar till? Är inte så förtjust i vita rosor och liljor tycker det är lite begravning över det.
Någon som har något förslag. Har även funderat på kaprifol runt om. Mest för att den luktar så gott.
Till en blåvit bukett kan vit freesia passa bra. Den är vacker och doftar underbart. Men är du allergisk vill jag varna lite, då kan den ge problem! Vit bouvardia kan också vara fint; den är många små blommor ( knappt en cm breda, påminner om blommorna i doftrankor fast mindre) som sitter i "klasar". Vita rosor är också ett förslag :)
Till en blåvit bukett kan vit freesia passa bra. Den är vacker och doftar underbart. Men är du allergisk vill jag varna lite, då kan den ge problem! Vit bouvardia kan också vara fint; den är många små blommor ( knappt en cm breda, påminner om blommorna i doftrankor fast mindre) som sitter i "klasar". Vita rosor är också ett förslag :)