• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Joji
    Tinga skrev 2009-03-13 16:59:56 följande:
    Joji - om du vill spara in ett hotellbyte på er resa kan jag tipsa om att bo i Santa Monica under hela LA-vistelsen. Det tar inte särskilt lång tid att köra från SM till Beverly Hills och Hollywood; ungefär en halvtimme. Vi bodde förvisso i Anaheim också (som ju får räknas till LA), men därifrån är det ju betydligt längre till de delar du nämner. (Bodde i Anaheim för att gå på Disneyland.) Vi bodde på HI i Santa Monica och det var defintivt det mest prisvärda boende vi hittade. Vi betalade runt $90.-/natt för ett dubbelrum, men hotell hittade vi inga under det dubbla.
    Tack för tipset! Det är precis det som två olika tjejer i resebranchen sagt - att vi borde bi i Santa Monica Var HI bra då?

Men frågan är ju kvällarna... Finns det tillräckligt med restauranger och saker att göra i Santa Monica 5 kvällar? Vi tycker det är trist om nån av oss måste köra varje kväll, för att gå ut och käka i t ex Beverly...
  • Joji

Hm, inte att vi borde bi i Santa Monica, utan BO så klart!

• Originalrosen

Läser med intresse om resplanerna i USA. Det vore verkligen roligt att någon gång i livet tuffa runt i bil ett par veckor, t ex på västkusten. Eller varför inte åka tåg i USA - någon som har provat att "tågluffa" i USA? Jag har ju för sjutton inte ens träffat någon som har åkt tåg där men jag undrar om inte tågen faktiskt är riktigt bra? Någon som vet?

• Tinga

Joji - HI är ju inte lyxigt direkt, men vi bodde i ett litet dubbelrum som var rent och fräscht. Det finns ju så mycket annat att göra att man inte spenderar särskilt mycket tid där ändå. Vi bodde fyra nätter i SM och hade inga problem att hitta trevliga restauranger under den tiden.

• Joji
    Tinga skrev 2009-03-14 11:30:50 följande:
    Joji - HI är ju inte lyxigt direkt, men vi bodde i ett litet dubbelrum som var rent och fräscht. Det finns ju så mycket annat att göra att man inte spenderar särskilt mycket tid där ändå. Vi bodde fyra nätter i SM och hade inga problem att hitta trevliga restauranger under den tiden.
    Precis - man spenderar ju inte så mycket tid på rummet! Det viktigaste är att det är fräscht. Vi har bokat dyrare, finare hotell i t ex San Fransisco (vår första anhalt) så i LA tänkte vi att vi kan spara in lite. Verkar billigare i San Fran än i övriga städer - 1600 kr/natt för 4,5* har vi bokat!

Låter bra med restauranger i Santa Monica. Kan inte bestämma oss för om vi ändå vill få upplevelsen att bo mer inne i t ex Hollywood också... Svårt! Fast angenäma problem...
  • Lapinette

Joji - vad har ni bokat i SF? Tyckte hotellen var dyra även där så det vi har hittat för typ 1 4000 kr/natten är max 3-stjärnigt hotell.

De hotell vi tittar på i Los Angeles ligger det ena i Hollywood och det andra i Brentwood. Tycker det är svårt att hitta något prisvärt närmare havet.

Vi tänkte lägga lite mer pengar på våra sista nätter (2 nätter i Carmel respektive 2 nätter i Sonomadistriktet). Ja, sen är ju inte Yosemite gratis direkt.

• nennesjuttioåtta

Originalrosen
    jag tror det var ett reportage om en tågtur från NYC till ööh... någonstans västerut i Falukurirens söndagsbilaga Pralin sista helgen i februari eller helgen före det. Ska kolla om det finns på nätet.

• Originalrosen

I SF tycker jag att det var bra att bo i Fishermans Wharf - nära till allt mys där. Vi bodde först på ett annat ställe men tog vårt pick och pack därifrån tämligen omgående och vi ångrar inte en sekund att vi bokade in oss på Sheraton i Fishermans Wharf.

• Lapinette

Ahhh... sitter och suktar på Bellagio för natten i Las Vegas för endast 129 USD.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut