• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Originalrosen

Men Telis då! Sitter du och har recept bakom örat, bara så där?

Bockar och tackar allra ödmjukast, kanske blir något gott redan till fredag kväll då?

• Ab fab

Mums.. det låter alldeles underbart gott. Inskrivet i receptsamlingen

• Lapinette

Tror den där fondanten ligger i ganska många datorer här på BT . Själv har jag ett Word dokument med BT-recept. Tänkte ge ut en kokbok i framtiden.

• Ab fab

det ser ut som det är ett recept som förtjänar att ligga i receptsamlingarna. Kokbok? Bra initiativ

• Lapinette

BT-recepten i min blivande kokbok har så kryptiska namn, t ex Telis gurkrecept, Muggles lax, förhoppnings snittar och så har vi ju Werner Vögeli "goes Marakech by Rosen".

• Ab fab

Lammgryta goes Marakesh finns i min samling också. Efter alla era underbara beskrivningar måste den definitivt göras någon dag

Den gruppen jag hänger mest här på BT - vi som gifte oss samtidigt i Göteborg- har en receptblogg. Det kanske vore något för oss här?

• Telemarkgrrl

Jag sparar alla recept på min Gmail så att jag kan komma åt dom var jag än har en dator.

• Tinga

Lappis & Fab - har ni koll på någon bra skoaffär i Barcelona? Min bror ska gifta sig i sommar och jag tänkte att det kunde vara kul med ett par nya skor. (När är det inte det, förresten? ) Jag ska ha en röd klänning på bröllopet och vill gärna ha röda skor till, men tycker att utbudet på andra färger än svart och brunt oftast är uselt i det här landet.

• Tinga

Nästa fredag har maken och jag ordnat barnvakt till våra små killar, så då ska vi gå ut och äta på Bantorget 9 här i Lund. (www.bantorget9.se). Jag har lite beslutsångest kring huruvida jag ska äta deras avsmakningsmeny eller en vanlig 3-rätters. Jag är väldigt sugen på att testa slätvaren, fast å andra sidan ingår den i avsmakningsmenyn också, så jag missar den ju inte oavsett. Fast är den väldigt god vore det ju trevligt att äta en hel portion. Ja ni hör - velig är bara förnamnet! Fast det är ju ett i-landsproblem av klass.

• Ab fab

tyvärr. jag blev lite besviken på utbudet i Barcelona eftersom jag jämförde med Madrid.

Tinga skrev 2009-02-27 10:58:53 följande:
    Lappis & Fab - har ni koll på någon bra skoaffär i Barcelona? Min bror ska gifta sig i sommar och jag tänkte att det kunde vara kul med ett par nya skor. (När är det inte det, förresten? ) Jag ska ha en röd klänning på bröllopet och vill gärna ha röda skor till, men tycker att utbudet på andra färger än svart och brunt oftast är uselt i det här landet.
Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut