• Smiiilla

Kvadratiska kuvert

Någon som vet var jag kan köpa kvadratiska vita kuvert? Har kollat på Panduro men dom är så dyra. Någon som vet?

• Svar på tråden Kvadratiska kuvert
  • Teapot

Paperix sortiment som finns på de flesta bok/pappershandlar har något billigare priser än panduro, men det är ju fortfarande styckpriser och kan bli ganska dyrt. Du bor inte i Göteborg? I så fall är InEx väl värt ett beök!

• Smiiilla

nä tyvärr bor jag i stockholm.

• Teapot

Osis... men det måste ju finnas bra liknande affärer där också. Scrapbook-affärer eller hobby/konsthandlar eller liknande.

• Smiiilla

jo men alla har styckepris mellan 7-9 kr vilket blir dyrt när man ska skicka nästan 50 gäster....

• feministbrud

Jag letade också efter kvadratiska kuvert i Stockholm och hittade på Åhléns, men de kostade 7 kr styck. Ett billigare alternativ som jag funderade på är att gå till Bok och bild på Drottninggatan och köpa kvadratiska kort med kuvert för 1 kr styck och slänga korten och behålla kuverten. Då kommer du billigare undan, men å andra sidan får du bara vita kuvert.

• Juni2009

Eller du göra kuvert själv.

Det är lätt att göra kuvert.

Om du köper hem en kuvert, precis den storlek du vill ha, så ta fram en vass kniv o skära försikitgt mellan alla sidor så får du fram hela storlek då vet du hur stor du ska rita av på en A4 (om det räcker?) sen kan du klippa ut dom o klistrar fast de sidor.

lycka till.

• fru i maj

Vi köpte kvadratiska vita kuvert, 15,5x15,5 cm på kortdesign.se, kostade 3,50 st plus frakt...

• Noxire

Ni som bor i Stockholm kan ju gå till gamla stan, till Ljungbergs Pappershandel där har dom kvadratiska kuver i de alla möjliga och omöjliga färger.

Har själv varit där ensväng och tittat. Fasnade för en färg, for hem (60 mil enkel), räknade ut på ett ungefär hur många jag behövde ringde och beställde, komm med post inga problem. Jag rekomendera dom varmt.

Kram till alla

• Blina

Fru i maj:
    Vilken typ av papper var det i de kvadratiska kuverten från kortdesign? Var de fodrade, eller lite tjockare tapper? Eller var det vanliga "kontors" kuvert?

• fru i maj

Blina:
    Kuverten va inte fodrade men inte heller "vanliga" kuvert utan de kändes fina liksom... om du fattar :)
    Företaget va mycket bra å ha att göra med och vi fick provkort skickade till oss, så maila dem och kolla om de inte kan skicka ett provkuvert så kan ni ju se hur de ser ut, innan ni gör en större beställning

Svar på tråden Kvadratiska kuvert