• Mlle M

Bröllopsresa i Juni - funderingar

Har börjat fundera var vi kan tänks aka pa bröllopsresa i Juni.
    Gärna sol och bad men gärna en upplevelse utöver det vanliga. Läste lite om St Barths men tror att det kan vara orkansäsong da??
    Positano? Maldiverna ( som jag av nagon anledning egentligen inte är sa sugen pa) Seyschellerna?

• Svar på tråden Bröllopsresa i Juni - funderingar
  • Mlle M

Vilka platser är lämpliga denna tid pa aret? Karibien har jag förstatt är tveksamt? Afrika - kallt? Asien - var?

• Pumpkin

ABC-öarna (Aruba, Bonaire och Curacao) ligger utanför orkanbältet vad jag förstått, och ska vara ett riktigt romantiskt paradis

Alla älskar Skellefteå AIK
  • Sienna07

Vi var i Karibien i somras, juni-juli, och det var inga bekymmer! Tydligen är det väldigt ovanligt med orkaner så pass tidigt på säsongen (värst är det i slutet av aug,september och oktober) men däremot kan det komma en del korta regnskurar eftersom det också är början av regnsäsongen. Vi var en vecka på St Lucia och två på Dominica och det var helt underbart!! Dock kom det någon regnskur varje dag, oftast på eftermiddagen, och luften var ganska fuktig men det var inget som störde oss. Tack vare detta klimat är det ju också väldigt grönt och vackert :)

• E11a

Africa som kontinent betraktat är ju knappast kallt? Varför skulle det vara det?

• längelevekärleken

Seychellerna, maldiverna o afrika funkar fint i juni, vi åker oxå i juni och letar efter ett bra resemål:D

• Flisa80

Vi åker till Bali Indonesien den 17 juni, då är det perfekt att vara där, vädermässigt!

• brud i maj 09

Flisa80: då kan jag varmt rekommendera Giliöarna som ligger utanför Bali! Vi var på alla tre öarna (Meno, Air, Trawangan) men gillar bäst Gili Meno (kanske för att han friade där?). Vi bodde i en bungalow precis vid stranden och det kändes som vår egen strand eftersom det var tomt på folk (vi var där i början på juli). Underbart vatten med härlig snorkling (såg bl.a. enormt stora sköldpaddor). Dit måste jag igen någon dag!

• Flisa80

Låter fantastiskt. Har blivit rekomenderad av fler att åka dit. Vad hette hotellet ni bodde på?

Svar på tråden Bröllopsresa i Juni - funderingar