• FruLjungberg

Vad kostade din bukett och blomdekorationer?

vad kostade allt separat och länka gärna till bild.

• Svar på tråden Vad kostade din bukett och blomdekorationer?
  • sokkerstruten

Kan man skriva här om man inte har gift sig än men man har priser och bild på bukett?

Brudbukett: 1500 kr
    Tärnbukett: 100 kr,minirepris av brudbuketten utan blåa blommor.
    Corsage: 75 cremefärjad ros med lite grönt.

Blomdekorationer ingår i bröllopspaketet på herrgården. Samma blommor som i buketten, låga runda stora blomster arrangemang, samt rosbuketter lite runt om kring i de andra rummen.

Bild på bukett:
    www.brollopstorget.se/hem/sokkerstruten/gallery/phpdlahbx.jpg

• FruLjungberg

ja visst. fin bukett du valt..

• MrsTwingly

jag beställde en "vanlig blommbukett". Den blev hur fin som helst å gick lös på 300kr.

Hade ljus till dekorationerna på borden, men blommor till tårtan (12st germini) kostade 180kr.

total summa blommor bröllop: 480kr=)

• FruLjungberg

undrar med vad skillnaden med att ha en handbunden bukett å ngt annat?

• JPerlestam

Jag betalade totalt 1445kr för brudbukett (rosor), två mindre tärnbuketter med samma blommor, 3 coursage, 10 långa röda rosor med grönt till borden plus en stor bunt med murgröna att också ha på borden. Superbra pris tycker jag!

• ullis33

Handbunden innebär att floristen inte använder buketthållare (brudhandtag) när hon/han gör buketten utan binder ihop blommorna som en vanlig bukett, direkt i handen. Funkar om man skall ha en vanlig rund bukett,skall man ha en droppformad eller mer avancerad så är det bäst med hållare.
    Hoppas att detta gör dig klokare
    Pris på bukett beror helt och hållet på vad för slags bukett du vill ha allt från 300 till ett par tusen,corsage brukar ligga på 75-150kr st,tärn halva summan mot brudbuketten och näbb ngt lägre pris då den är lite mindre i str mot en tärnbukett.

FruLjungberg skrev 2009-01-05 16:08:28 följande:
    undrar med vad skillnaden med att ha en handbunden bukett å ngt annat?
  • Cherryblossom

Jag har ingen bild ännu, men kan förklara:

Jag kommer har tulpaner i cerise och lila samt benvita rosor, hårt bundet så att de sitter i en "klunga". Handbunden bukett. Prisuppgift vid förfrågan: 900 kronor. Ganska mycket pengar egentligen men floristen verkar väldigt duktig så det kändes "rätt". Hon förklarade att just med tulpaner är det viktigt med bindningen, eftersom de har en tendens att mjukna i skaften och blommorna "sticka i väg" vid värme. Och jag vill ju inte ha en bukett med tulpaner som spretar och hänger efter några timmar! Rosorna gör också att buketten blir dyrare, för tulpaner är ju annars en billig blomma nu när säsonegen börjar (gifter mig den 31/1). Kommer ha coursage med två små tulpaner och ett grönt blad också. Det lät som att hon skulle inkludera det i priset.

• Fejs

Brudbukett: 1700 kr
    Corsage: 2x80 kr
    Blomdekoration på borden: 12x50 kr

Svar på tråden Vad kostade din bukett och blomdekorationer?