• stellajsj

gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

Då var det dags för en ny tråd då den gamla är stängd!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3104838.html

Maj:
    EmMa09: 16 Maj 2009

Juni:
    längelevekärleken: 6 Juni 2009
    Saxiquine: 6 juni 2009
    mariekba: 6 juni 2009
    GlamourKitten: 12 juni 2009
    Stellajsj: 18 juni 2009
    Nena85: 27 juni 2009

Juli:
    ängsblomma: 4 juli 2009
    MolsonCanadian: 11 juli 2009
    Carpet 09: 18 juli 2009
    20090725: 25 juli 2009

Augusti:
    lottaochalex: 8 augusti 2009
    Miss Mijah: 15 augusti 2009
    Bröllopsblomma: 22 augusti 2009
    wunja gbg: 22 augusti 2009

September:
    Jojoånicko9s: september 2009
    Ozita: 5 september 2009
    Bridemma: 19 september 2009

• Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2
  • lecaroline

Man kan nog vara lite över 110 prsoner om vi hyr in mer bord och stolar, men det är inte aktuelt. det tråkiga är att han precis har börjat engagera sig i det hela. Så jag vill inte gör honom på dåligt humör...
    Vi har inte ekonomi till så många gäster heller.. Men han vill inte boka catering heller för det är "för tidigt" och då är det svårt att räkna ut en budget.. Jag tror jag blir GALEN!

• Francis

lecaroline; Min kille är samma.. sist han kom hem från träningen hade han bjudit yttligare två. Han har så himla mycket vänner.. som vi inte umgås med och träffar regelbundet men han känner dessa sedan länge och bjuder dom, så jag har själv fått säga ifrån lite grann. Dock är vi inte så jättemånga ännu (ca 70) men om lista ska växa fram till Juli så kommer vi nog upp i hundra.. ;o)

Och dessutom vill vi hålla ner kostnaderna och då är det inte så bra att bjuda fler ..

• lecaroline

Vi har sagt att vi inte ska snåla. Men snart behöver vi göra det..
    Grejen är ju att han själv inte träffat alla... Bara för att de är släkt!!

• 20090725

vi kommer inte att bjuda släktingar vi inte träffar... det hade gått bort direkt för min del, inte för att vi behöver dra ner på kostnader utan, varför skulle jag vilja ha personer där som jag inte träffat på 10år... som jag inte har en aning om vad de sysslar med nu förtiden eller bor... Nej till det även om det e släkt för min del

• lecaroline

Tack, då är jag inte ensam om att tycka det. Kommer att ta upp detta med honom när jag kommer hem idag.. Suck och stön!! : )

• Taaanja

Ser att ni diskuterar detta med att bjuda släkt man inte ens träffar (känner..) Skönt att man inte är ensam om detta...Vi är uppe i 150 st gäster...och jag har fått sålla bort gamla vänner pga min pojkväns mamma absolut måste bjuda alla sina vänner/släktingar (=väldigt många. Kanske 70 stycken)

Vad gör man?

• lecaroline

Då tycker jag att du ska säga ifrån till hans mamma. Att det är ni som gifter er och om hon vill vara med och bestämma vilka som ska bjudas så får hon vara med och sponsra men pengar! Då kan du ju bjudar din vänner : )

• 20090725

när min mammas bästa kompis gifte sig, så sa mannens mamma att det bara skulle vara släkt och EN barndoms kompis var till brudparet! min mamma fick inte komma och va med hennes kompis oh köpte kläning och allt annat som hör till, och det va den värsta dagen i brudens liv... hon ångrar det så fruktansvärt mycket att hon inte sa ifrån, men hon trode att det skulle vara så, då hon inte varit på bröllop tidigare! så det ända rådet mamma gav mig va; bjud bara sånna ni vill ska komma och skit i alla andra... för ni skall inte gå å ångra hela livet varför bjöd jag den och inte den!

• Francis

Instämmer!
    Bjud in de ni trivs med och tror kan förgylla eran dag, bjud inte folk utefter vett och etikett för att man "gör så" eller "vi kan ju inte INTE bjuda dom". Det är ert bröllop så ni bestämmer!!

• Stella2009

Vi har bara bjudit våran allra närmsta familj och bara våra bästa bästa vänner. Jätteskönt! Vill inte ha med någon avlägsen släkting som vi endast träffar var tionde år eller så. Vi bjuder bara de som vi umgås med och är oss nära. Vi blir knappt 30 pers.

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2