Inlägg från: stellajsj |Visa alla inlägg
  • stellajsj

    gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

    Då var det dags för en ny tråd då den gamla är stängd!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3104838.html

    Maj:
    EmMa09: 16 Maj 2009

    Juni:
    längelevekärleken: 6 Juni 2009
    Saxiquine: 6 juni 2009
    mariekba: 6 juni 2009
    GlamourKitten: 12 juni 2009
    Stellajsj: 18 juni 2009
    Nena85: 27 juni 2009

    Juli:
    ängsblomma: 4 juli 2009
    MolsonCanadian: 11 juli 2009
    Carpet 09: 18 juli 2009
    20090725: 25 juli 2009

    Augusti:
    lottaochalex: 8 augusti 2009
    Miss Mijah: 15 augusti 2009
    Bröllopsblomma: 22 augusti 2009
    wunja gbg: 22 augusti 2009

    September:
    Jojoånicko9s: september 2009
    Ozita: 5 september 2009
    Bridemma: 19 september 2009

  • Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2
  • stellajsj

    Önskar alla blivande fruar 09 en god fortsättning på det nya året!

    Idag har jag äntligen hämtat min bröllopsklänning !!

  • stellajsj

    Klänningen kommer att hänga hos min mamma fram tills bröllopet då jag inte vill ha den hemma.

    Jag kommer att prova den när jag ska köpa underkläder och skor etc och sen självklart när den ska in på ändring (den är aningens för stor). Men ska försöka hålla mig och inte prova den för många gånger.. vet inte varför men känns som om jag vill hålla mig till bröllopet om jag kan...:-O!

  • stellajsj

    Åhh vad kul! Visst är det roligt när man vet att klänningen är hämtad! Vad har du köpt för klänning?


    ängsblomma skrev 2009-01-04 22:57:20 följande:
    Nu har jag också hämtat min! Har gjort samma, hänger hos mina föräldrar till bröllopsdagen så det ska bli extra spännande när det är dags ;) min blivande make vill heller inte se den....så då är det säkrast att den hänger i ett annat hem ;)kul kul kul!!!
  • stellajsj

    Klart du får !


    Carolina1979 skrev 2009-01-05 18:19:56 följande:
    Får man vara med här, fast man gifter sig på hösten?091010 gifter vi oss i Lindome Kyrka
  • stellajsj

    Misslyckat försök.? Vad tråkigt! Men snart så kommer det säkert in en massa nya fina klänningar!


    ozita skrev 2009-01-06 11:25:40 följande:
    Vad spännande med klänningarna! Jag har inte orkat ta tag i det igen efter ett misslyckat försök i höstas. Ska ta tag i det med nya krafter nu!
  • stellajsj

    Ozita: Vad tråkigt!

    Kolla på Johans på Linnegatan, vet inte hur de har det med korta klänningar men de är så trevliga och hjälpsamma där!! Jag har blivit sååå bra bemött där.

    Kolla annars på topbridaldresses.com, de har jättemånga fina där.

  • stellajsj

    Hej hej tjejer!

    Hur går det med bröllopsplaneringen?

  • stellajsj

    EmMa09: Spännande med inbjudningarna! När ska dom skickas då.. ? Har du gjort egna eller köpt färdiga?

    Hindersprövning och efternamnsbyte ska vi skicka efter i mars(om vi nu kan komma överens om namn någon gång!) Vet att hindersprövningen gäller i 4 månader, men visst kan man skicka efter den tidigare och ha den hemma tills det är dags att skicka in den va? Sen gäller den i 4 månader från att man får tillbaka den eller..?

    Vi skickade inbjudningarna i början på december, jättepirrigt att posta dom ( ) men vi skickade dom tidigt eftersom vi gifter oss utomlands.

    Ska ni ha någon solist som ni känner.? Vi pratar om solist också, har inte riktigt bestämt än hur vi ska göra. Ifall vi ska ha så är det en av min sambos bästa vänner som ska sjunga.

    Annars så har vi väl en del klart... Klänning, ring, boende på plats + boende för flera av gästerna, präst, jag gjorde provbröllopsfrisyr hos frisören förra veckan (ska ha något enkelt som jag typ kan göra själv), inbjudningarna,...etc

    Flera saker som bröllopsplats och restuarang etc kan vi inte boka förrän tills våren. Så mars-april framåt blir en hel del att göra!!

  • stellajsj

    EmMa09: Tack för tipset! Jag har nu skrivit ut hindersprövningsblanketterna! Vårt stora problem är dock efternamn!! Vi kan inte riktigt komma överens !

  • stellajsj

    EmMa09: Vad kul med inbjudningarna!! Då vet du ju att de iaf har kommit fram !
    Ja detta med namnen, han har ett -sson namn, jag har inte det men har inget namn som är superspeciellt eller direkt ovanligt(fast jag gillar det). Han vill iaf inte heta det och jag vill inte bara heta hans -sson namn... Så vad vi väljer emellan (som jag tror att det blir; är att jag tar mitt efternamn som mellannamn och sen hans -sson namn och han behåller sitt tråkiga -sson namn.. Han verkar inte bry sig så mkt.. .
    Eller så ska vi ta min mammas flicknamn, det är väldigt fint, eller så ska vi ta ett helt nytt (har bestämt vilket isf).. Förstår ni? Lite krångligt och lite att tänka på! Jag blir mest stressad över att han tror att vi har hur mycket tid på oss som helst!!

  • stellajsj

    Guu vad lyxigt med ett eget rum till klänningen!!! Min fick hänga i mammas garderob... Vad har du köpt för klänning.?

    Föressten måste bara säga att ja, på Johans är dom verkligen supertrevliga !! Har fått så bra hjälp där!


    20090725 skrev 2009-01-18 18:43:17 följande:
    weee... va hemma hos min mamma idag och beundrade min klänning... den har fått ett eget rum där den hänger som hon inte andvänder om min syster inte e hemma å hälsar på.. där hade hon hängt den mitt i rummet för att den inte skulle bli skrynklig och instängd... hehe... Håller även på att pyssla med inbjudningarne, det ser ut som en pyssel avdelning i vardagsrummet här hemma! men guuud va kul det e, tills det uppstår problem... har köpt ett papper som jag tänkte skriva ut i skrivaren, men det va för tunnt så det funkade inte i vår skrivare... så nu skall jag maila det till min extra mamma så får jag lämna papper till henne imon så får hon testa hemma!
  • stellajsj

    Håller med dig 20090725! Massa bra tips man får här !! Välkomna ni nya!

    Ville kolla på din klänning men ditt bildgalleri är inte synligt, du får gå in på inställningar -- aktivera

  • stellajsj

    Japp det har du! Jättefin!!! Var har du köpt den.?


    20090725 skrev 2009-01-20 19:30:56 följande:
    nu tror jag att jag har fått till det med galleriet...
  • stellajsj

    Jag hittade också MIN klänning första gången jag var ute! Det var dock tredje klänningen jag provade

  • stellajsj

    Ja gå till Change, dom är jättebra o supertrevliga! Handlar alltid i deras butik i Arkaden.
    Ett tips bara, vänta en månad eller så innan du går ut o letar underkläder, dom har inte så mycket inne just nu efter rean men får nog in en hel del snart.

  • stellajsj

    Jag köpte mina kort o kuvert som jag gjorde själv på IN-EX. Tycker att de har ett jättebra sortiment o de är trevliga. Panduro är också jättebra men lite dyrare.

  • stellajsj

    Ja visst går allting jättefort nu! Är också orolig för att det ska gå för fort!! Vill hinna njuta ordentligt denna tiden nu innan och så att man som sagt inte missar något!

    Har ni fått några svar på inbjudningarna än.? För oss så är det 24 st som har tackat ja än så länge (de har även bokat boende). Och vi har bara bjudit 40 st så det är rätt bra. OSA datum är sista mars.


    EmMa09 skrev 2009-01-25 12:42:01 följande:
    jaa, det har verkligen gått fort, och nu den sista biten lär väl oxå gå jätte snabbt, är orolig att det kommer att gå FÖR fort, så att man missar något på vägen..vi har satt OSA den 16 mars, precis 2 månader innan vårt datum, kände att vi ville ha ganska gott om tid på oss att fixa det sista så som; festprogram, vigselprogram m.m. (vi gör dessa själva)
  • stellajsj

    Ja det är fantastiskt! Hade aldrig kunnat räkna med så många...!
    Och ja många ser det som semester också, det är ju bara en kväll som gästerna behöver tillbringa med oss (har ett kvällsbröllop pga av värmen). Resten är en härlig vecka i solen !


    20090725 skrev 2009-01-25 14:19:15 följande:
    va härligt att det är så många som vill dela er dag även om det är utomlands, jag hade tyckt det va super mysigt att bli bjuden på bröllop i solen och värmen! många ser det nog som en semester också!
  • stellajsj

    Hej o välkommna Sittak o Francis!

    Hur långt har ni kommit i planeringen.?

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2